MTBA trophy na Saarschleifen en update Sudety!


Gisteren was alweer de vijfde wedstrijd uit de SforZ marathoncup. Veel van de vaste koershaasjes hadden een afspraak in Polen en stonden niet aan de start van deze mooie koers in het Saarland. Toch vijf starters met prima resultaten. Kom maar op met die verhalen!

















Ondertussen in Stronie Slaskie: koers voor de MTBA Sudety bois!

In Polen wordt gestreden om driedubbele punten en dat betekend met het mes tussen de tanden en de crank onder de oksels de proloog wegrammen. Vier top tien posities voor de MTBA toppers met als hoogtepunt het hoogste treetje voor Gijs en Joost. Blijkbaar zitten ze niet alleen aan de wodka!

Reacties

  1. Laat ik aftrappen: top-marathon. Veel leuke trails, perfect organisatie en super-sfeer! Echte aanrader dus...

    Wel ver weg (uur of 4 rijden vanaf Arnhem) dus avond van te voren bij Evert geslapen in Heerlen en vanaf daar was het gezien de start om 10.30u te doen.

    Samen met Floor en Ronald gestart, Evert voorin in het licentie vak en Arnout en Robin een meter of 10 achter ons in het cattle-vak waar we redelijk achterin stonden. Start goed te doen en voldoende breed om in te halen; eigenlijk aan begin nauwelijks last gehad van langzamere rijders. Flink gas gegeven vanaf de start was mijn taktiek en dat ging dacht ik goed. Desondanks na een kilometer of 15 Ronald in mijn nek. Toen pittige klim en weer gaatje geslagen met Ronald en dat vastgehouden en wat uitgebreid. Vervolgens met een hartslag van 175 doorgebuffeld in een voor mijn gevoel behoorlijk tempo. En toen kwam Robin langs cruisen. "Just another day in the office" leek het voor Robin terwijl ik echt to the limit aan het koersen was. Tja....

    Al met al goed kunnen doortrekken naar de finish en een minuut of 12 achter Evert en Robin nog voor me ergens tussen Evert en mij in.

    En dan ondertussen de Sudety verrichtingen volgen: ziet er gaaf uit mannen! En mooie prestaties met zelfs podium voor Gijs / Joost! Top! Keep going en kick-ass!

    En Kex: dank voor de ongoing service vanuit Zwitserland!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had niet echt de racespirit en zat nog volop in vakantie modus. Start was nog prima en prima tempo kunnen rijden met Bart constant in het zicht tot km of 20/25. Toen liep mijn ketting eraf en was ik de aansluiting kwijt en zat geïsoleerd. Kon het niet opbrengen om nog extra gas te geven en toen wat laten lopen en lekker genieten. Helaas in laatste km er nog uitgesprint door 2 a 3 andere rijders. Volgende dag nergens last van.
    Mooie training geweest en lekker gekampeerd daar en tour gekeken. Perfect georganiseerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten