MTBA trophy na Sorpetal en Havelte

Hierbij weer de update na de wedstrijden van het weekend. Aan eenieder onder de post de ruimte om tekst en uitleg te geven aan de (wan)prestatie. Toejuichen van je mede MTBA bikers onder de post mag uiteraard ook gewoon.

 

Reacties

  1. Eigenlijk ging ik wel redelijk...al vroeg in de wedstrijd kwam Gijs voorbijzetten die ik kort daarna weer aan de kant zag staan met losse shifters. En weer kort daarna haalde hij me weer in waarna ik hem niet meer gezien heb. Daarna redelijk door kunnen rijden totdat Joost v G bij me kwam. Kortstondig met Joost samen gereden totdat in een grobschotter-afdaling mijn achterband lek sloeg. Afijn..binnenbandje verwisseld (moet de banden nog 'notubes' maken, dat ga ik nu dus versneld doen.. ) en weer volgeblazen met een co2 patroon. Vervolgens wil ik de patroonhouder weer van het ventiel afhalen en...trek de ventielkern mee..gvdgvd....Tweede meegebrachte binnenbandje dan maar....grrrr.....blijkt een 26 inch te zijn...niet goed gekeken bij het inpakken. Kon mezelf wel voor m'n kop slaan ondertussen natuurlijk. Gelukkig was ik niet al te ver lopen van een Streckenpost die me heel goed hielp met met een goede biba en ze zelfs weer oppompte. Ondertussen al dik 20 min verloren. De westrijd hervat, héél veel mensen ingehaald (want ondertussen terecht gekomen tussen de, met alle respect, wat meer recreatieve rijders) maar niet voldoende dus uiteindelijk toch een magere uitslag. Al met al dus een weinig bevredigende uitslag vooral door eigen stommiteiten. De vorm lijkt op zich wel OK, dat dan weer wel..... Hopen op beter resultaat in emmelshausen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mooi gevecht geleverd Arnout!

      Verwijderen
    2. En voor een volgende keer.. 26" past ook gewoon in 29".. wel wat gedoe, maar scheelt een stuk lopen.. ;-)

      Verwijderen
    3. Idd, paar keer onderweg toerders mee geholpen tijdens training die net een nieuwe 29er hadden paar jaar geleden. Beetje oprekken en gaan met die binnenband!

      Verwijderen
  2. Op de heen weg nog wat regen, maar tijdens de wedstrijd was het best lekker en Havelte kan veel hebben qua nattigheid. Bij de start zat ik er meteen goed bij, kon mooi om een valpartij heen sturen en daardoor een heel klein beetje op behoud rijden. En vanaf halverwege in een mooi groepje langzaam wat mensen oprapen die iets te hard van start waren gegaan. Met nog een ronde voor tijd kon ik naar voren schuiven naar een 7e plek, maar moest aan het eind er toch nog eentje voorbij laten. Echt met een heel tevreden gevoel gefinisht op een weer super gaaf parcours!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het enige wat ik kan melden is: uitgereden! ;-)

    Nee serieus. Door mijn wanprestaties in he verleden stond ik gezellig op startrij 8 of 9 (40-50), start was niet super, valpartij gaf wat oponthoud en daarna de singletracks waren wat druk. Verder was misschien mijn Vrijdagrit wat te heftig geweest, maar gelukkig kon ik wel lekker sturen. En de vaart erin houden door een constante snelheid over 5 ronden te realiseren. Hierdoor reed ik in ronde 2 al bij Ninko, en het lukte mij om in ronde 4 de snelheid van Nick te pakken zodat ik met name in ronde 3 tm 5 opgerukt ben naar plek 22. Mag niet klagen denk ik. verder is Havelte een mooi stuur rondje met genoeg hoogtemeters.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, ben je lekker aan het racen, wil je schakelen en schakel in het 'luchtledige' ??? Die diengen zitten toch daar denk je dan?? Blijkt dat ze aan de kabel bungelen.... Van het stuur af dus. Heb ze in de linkerhand gepakt en dan kon ik schakelen, maar niet echt verantwoord downhill ;-) bij een eerste post hadden ze niks aan touw of plakband. Doorgereden naar de EHBO, die moeten tape hebben. Dat was een uitkomst:-) Ze zaten iets lager, maar zat goed vast en ik kon verder racen. Weer Arnauld voorbij die volgens mij op pole position startte. En ik had super klimbenen, kon daar echt het verschil maken. Dat smaakte naar meer. Zat na 60 km super goed. En toen kreeg ik wat maag oprispingen om het zo maar te zeggen, vlagen van misselijkheid. Er viel iets niet goed met de voeding. In tussen was het ook koud en nat en mijn energie vloeide weg. Er haalden mij bergop een hoop mensen in die ik even daarvoor liet staan. Ben zelfs even gestopt, kon niet meer omhoog fietsen, klap van de man met....
    Uiteindelijk met een gangmaker weer in het ritme kunnen komen en weer redelijk kunnen herstellen. Nog met genoeg om Joost voor te blijven die een sterke tweede ronde reed. Dat gaat een goed duo worden met de Sudety!
    Uiteindelijk als ' Peter Gillhaus' als 66e gefinished (dank voro de startkaart!!). De dip heeft me zo'n 20 plekken gekost schat ik in als ik de uitslag zie. Maar dat hoort erbij. Gelukkig de eerstvolgende weer gewoon 70 ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn koers in Havelte duurde ongeveer 2 ronden ;-) Best een redelijke start en vervolgens ongeveer 2 ronden net achter Jeroen gehangen. Merkte toen al dat mijn rug er echt geen zin in had en dat diep gaan wat te veel pijn gaf. Zat niets anders op dan een paar tandjes terug te schakelen en rustig uit te toeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohja, het was koers :). Mijn verhaal: Ik was moe. Redelijke trainingsweek achter de rug, en niet heeeel veeel slaap, en redelijk veel alcohol consumptie zorgde ervoor dat m'n lichaam meer trek had in een middag dutje dan in een uur koers. De start ging wel goed, rond plek 20-25 de eerste ronde gereden denk ik, maar voelde al dat er niet heel veel meer in zat. Vervolgens zakte ik al in de 2e ronde iets terug qua tempo (zag Arno opkomen en probeerde em nog voor te blijven, maar helaas :) ). Ronde 3-4-5 bijna een verval van een minuut per ronde gehad. Harder ging echt niet. Niet heel erg, sturen ging lekker gelukkig, en met een beetje rust moet de rest wel vanzelf terug komen. Mn maximale hartslag in Havelte was bijna 10 slagen lager dan de gemiddelde hartslag in Oldenzaal de week ervoor, dat zei me wel genoeg over vermoeidheid :).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had startnummer 1055, en ja dat betekent dat je helemaal achterin kan staan om te starten. Gijs mocht in het startvak voor mij, maar was zo slim ook daar voorin te gaan staan. Zodra ik een beetje kon gaan gassen, heb ik mijn kop eraf gereden om bij Gijs te komen. Na een uur lang stoempen zag ik eindelijk een MTBA shirt voor me op doemen........shit die is veel te groot voor Gijs. Jep het was Arnout, die bleef nog even bij me hangen voor een paar kilometer maar al snel niet meer gezien (Ik heb niet gemerkt dat je lek reed Arnout, sorry). Na twee uur rijden kwam ik er achter dat 6 dagen herstel tussen marathons wel wat weinig is. Ik begon een beetje in een dip te raken, maar gelukkig stonden ze bij het ingaan van de tweede ronde (opgeven? tsssss, tuurlijk nie) met gelletjes. De eerste km's van de tweede ronde bleven mensen me voorbij rijden, maar gelukkig na een kwartiertje spoot ik weer vooruit. Samen met een oude klepper van RWP nog goed door kunnen stampen. De verzorging onderweg was echt goed, dus nog meer gelletjes er in en vlammen maar. Ik heb gelukkig de mensen die mij inhaalden bij het ingaan van de tweede ronde weer bij kunnen halen. En tot mijn verbazing kwam ik Gijs direct over de finish tegen, die zeker nog niet was opgedroogd ;-) Jammer dat het geen 150 km was, want dan was ik hem zeker voorbij gegaan :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Na een goede trainingsperiode de 2e wedstrijd van het jaar gereden. Het ging stukken beter dan in Berlicum! Vanaf de start in 500 m naar voren gereden (klein startveld ook) naar plaats 5. Kopgroep kon ik net niet aanpikken (en anders was ik daar later wel afgereden moet ik eerlijk bekennen). Halverwege de koers de nummer 4 nog kunnen oppikken en meteen achtergelaten, uiteindelijk 4e dus. Resume: het gaat al stukken beter, maar het echte vlammen duurt nog wel even! (allemaal gepland gelukkig)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten