TRANS Zollernalb, 19-21 September 2014

In 2008 hebben we met een groot aantal mensen de Trans Schwarzwald gereden. Dit was destijds een meerdaagse marathon van vijf dagen met rond de 100km per dag. Naast het gruwelijk afzien, staat mij het gezamelijk beleven van dit evenement erg positief bij. Nu leek het mij het leuk om zoiets nog eens met een groep te organiseren.

Nu weet ik van mezelf dat (ondanks dat ik het wel erg gaaf vind) het rijden van meerdaagse marathons van +100km per dag (zoals de Trans Alp) mij eigenlijk niet zo heel erg goed liggen. En misschien zijn er meer mensen die de uren niet kunnen maken om te trainen voor een dergelijk zwaar evenement.

Wellicht is de Trans Zollernalb dan een mooie optie! Dit betreft een 3 daagse, met afstanden tussen de 60 en de 80km. Ongeveer vergelijkbaar dus met de halve marathons, waardoor dit redelijk goed voor iedereen te doen moet zijn. Ook het gebied lijkt wat meer gematigd, al wordt de tweede dag wel Albstad aangedaan (dat iedereen waarschijnlijk wel kent van de Worldcups XC). En in 2012 deden nog mannen als Kevin van Hoovels en Christoph Sauser mee, dus waarschijnlijk wordt er wel hard gereden. ;-)

Mochten jullie een optie weten die je leuker lijkt, dan kan dat natuurlijk ook! :-)


Onderstaand de info:

Sparkasse TRANS Zollernalb vom 19. bis 21. September 2014
Erstmals auch für Tagesstarter geöffnet!

sportograf-43495769 200pxDie fünfte Auflage des Wochenend-Etappenrennens durch den wunderschönen Zollernalbkreis findet wie gewohnt am vorletzten Septemberwochenende statt. Drei Tage, drei tolle Point to Point Etappen von 60 bis max. 80 KM laden zu Saisonabschluss ein, und zeigen die schönste Seite der schwäbischen Alb. Erstmals werden auch Tagesteilnehmer zugelassen, die sich nur ein oder zwei Etappen zutrauen bzw. zeitlich nicht an allen Tagen dabei sein können.

Die Teilnehmerzahl ist auf max. 600 (Tour) und 200 (Tagesteilnehmer pro Etappe) begrenzt; vor allem letztere sollten sich einen Start nicht zu lange überlegen.

Frühzeitig anmelden lohnt sich auch hier... Der Frühbucherpreis (€ 159 für Tour, € 55 für Tagesstarter) gilt bis 28.02.14.

http://www.sparkasse-trans-zollernalb.de/de/

http://www.cyclingnews.com/races/trans-zollernalb-2013

Reacties

  1. Ja leuk idee, ik doe mee. Leuk ander idee is (met ook goede afstanden): http://www.mtbchallenge.com/ (Polen). Persoonlijk kies ik liever iets rondom juni/juli, mede daarom ook Sudety voorstel. Dit kun je individueel rijden en als team/duo.



    BeantwoordenVerwijderen
  2. En, bij de Sudety: singletracks garantie ;)
    > Verder inschrijven voor 31 januari, betekent 230euro all in (eten, slapen en meedoen voor 5 dagen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed alternatief! Afstanden ook tussen 60 en de 80km..
      Wel totaal wat duurder ook door de 5dagen natuurlijk. En een extra proloog 2 dagen voor de start?
      Maar we laten hem meewegen.. ;-)

      Verwijderen
  3. hmm ik wil ook graag meerdaagse doen. September past beter in mijn planning, maar ik ben bang dat de Zollernalb toch wel vel schotterkoersen is. Sudety lijkt mij beter/leuker maar botst enorm met mijn andere plannen voor dit jaar. Nog eens laten bezinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sudety ziet er idd erg vet uit.. Bij mij is de afweging ook dat het niet te zwaar moet zijn, 3 dagen schotter koersen waarbij je met een 3,5uur weer aan de weizen zit klinkt dan ook niet verkeerd.. maar ik twijfel ook hoor, we denken er nog wat overna! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou jullie plannen even in de gaten. Sudety ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kunnen ook gewoon beiden doen, dan weten we echt welke leuker was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog 1 in Polen, iets korter..

    http://en.mtbtrophy.com/news#

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat meer info (blogs) en filmpjes gegroepeerd voor de beeldvorming betreffende Sudety:

    http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=106855

    http://www.youtube.com/watch?v=9VDL5c5pli8

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja interesse! Zeker als voorbereiding op het NK Marathon!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten