Donderdagavondtraining 17 oktober 2013



Net als voorgaande jaren wil ik op donderdagavond een rondje op de racer, mtb of crosser doen over de weg. Meestal zal het neerkomen op 1,5 - 2 uur rustige duurtrainingen om zo km te kunnen maken en bij te kunnen kletsen. Afgelopen winter hebben we een aantal mooie ritjes kunnen maken, die vooral ook heel gezellig waren. Hopelijk zit er nog een keer een rit door de sneeuw over de Ginkelse Heide in, waar veel verhard/onverharde paden liggen!

Vanavond is het plan om 2 uur rustig te peddelen met de racefiets via Papendal, Ginkelse Heide, Ede, Otterloo, Hoenderloo en dan via Vliegveld Deelen weer terug naar Arnhem.

Vertrek 19:30 uur vanaf Brasserie de Boerderij. Als je meewilt graag een berichtje!


Reacties

  1. Klinkt goed! :-) Vanavond gaat het echter nog niet lukken..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga ook weer aanhaken, maar zit nu nog in een kort winterslaapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga het niet halen! Schaam schaam! Volgende week nieuwe kansen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga nog wel, maar vertrek pas om 20 uur vanaf thuis, Meerijders nog steeds welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgende keer wil ik zeker meefietsen. Hebben jullie nog suggesties voor goeie lampjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://mtb-led.nl/shop/beschrijving.php?id=12&path=4

      Erg goed qua lichtopbrengst. Extra lensje bij bestellen via ebay (5-6 euro incl. verzenden) is aan te raden: dan krijg je een breedte straal en verblind je tegenliggers niet ;)

      Verwijderen
    2. Die heb ik ook.. aanrader, het is nu echt leuk om in het donker te fietsen.. ;-) Extra lensje heb ik niet, maar vind het zo ook goed te doen hoor, die auto's hebben zelf ook een bak licht op staan.. dus.. ;-)

      Wat ik alleen niet snap, is waarom bijna alle lampen een knipperfunctie hebben. Daar is toch echt niet mee te rijden!!!??

      Verwijderen
    3. Ik was het geknipper van automobilisten beu hahaha Overigens moet ik het lensje nog vervangen ...

      Verwijderen
    4. Aaah.. ik snap het.. de knipperfunctie is op terug te seinen naar de auto's.. ;-)

      En je hebt ook wel gelijk dat het wel fel is, maar ik druk hem dan gewoon wat meer naar beneden. En in de stad heb ik hem zowiezo niet aan.. dan zijn ledjes gewoon genoeg.

      Verwijderen
    5. Ps. nog een leuke anekdote, gister rondje langs de IJssel richting Rheden gefietst. Komt er vlak voor me een gast op een mtb de weg opgedraaid, zonder helm en met twee hele lullige half lege 1led lampjes. Wild sprintend om me voor te blijven. Ik natuurlijk even de schijnwerper op de hoogste stand gezet, om hem nog een beetje op te jagen.. ;-) Verdwijnt hij 100meter voor me in een bocht zo rechtdoor de struiken in. Haha.. Kom ik er rustig langs gepeddeld, kan ik nog net twee dingen naar hem roepen: 1.alles ok? (ja) 2.www.mtb-led.nl.... (geen reactie) haha.. dus..

      Verwijderen
  6. Deze en volgende week niet. Daarna hopelijk wel. Goed initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee en zal zeker aansluiten áls ik kan. Overigens train ik nu zelf 's avonds ook op de weg op de MTB (starre vork en semislicks), vind ik wat prettiger ivm bladval, eikels (....) etc op de weg....

    @Ronald H: ik zelf rijdt met een Sigma Powerled Black (oid), werkt met een accu en bevalt prima. Voor heeeeel veel licht moet je even navragen bij KeX....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ook! Tot nu toe gaat het wel met de racer, beetje uitkijken soms. Als het dadelijk wat slechter wordt pak ik de crosser of mtb (als het glad wordt, veel sneeuw, etc).

      Verwijderen

Een reactie posten