Aftertalk Lunteren en Raid Haute Fagnes

Verder werd er in de Ardennen de inmiddels legendarische Raid Haute Fagnes gereden. Dit is zeker ook een aftertalk waard.. ;-)

Het was een spectaculair parcours in Lunteren en na de hoosbui werd het een zwaar en glibberig baggerparcours! Met volgens mij spectaculaire glij partijen. Alles schuurde en kraakte, was al een opgave om door te rijden. Uiteindelijk 30e geworden, viel me nog mee. Zag dat Bas 13e was, maar waar miste Tom en Robin in de uitslag, what happened?


 

Reacties

  1. Ik had voor de start al wat problemen met mijn schakelwerk (sloeg over). Vervolgens net na de start achter een valpartij waardoor er wat onduidelijkheid ontstond over de richting van het parcours, verkeerd gereden, en achteraan weer aangesloten. Toen het in de tweede ronde begon te plensen werd het schakelen alleen maar slechter. Komt zelden voor dat ik in een wedstrijd afstap, maar dit was er net wat te veel aan :-)

    Robin was ergens in een afdeling gevallen en kon door een lekke band niet meer door. Hij vond het trouwens wel nodig om vervolgens met een reserve setje uit zijn auto nog een rondje te rijden....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Balen van de pech! Ik zat ook in de groep die verkeerd reed, net iets te ver vooraan dus;-) Bij mij liep ook alles aan, gevoel dat alles remde, was een aanslag. En je had echt wat geluk nodig voor een goede uitslag. karakter dat Robin nog weer op de fiets is gesprongen!

      Verwijderen
  2. Ik was rustig gestart en lag halverwege het veld. Zoals Tommo zei was het even een chaos na de start. Na de plensbui liepen mijn remmen wel erg aan en was na een 1 ronde ook niks meer van mijn achterrem over. Metaal op metaal. Laatste ronde toch nog weten uit te rijden, maar lopen in de afdalingen. De lol was er wel een beetje vanaf na de regen. Zeker een opgave om te uit te rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Raid Haute Fagnes was ook dit jaar weer legendarisch, mede daar het laagje modder dat overal lag. Overigens heb ik dit zelf niet als heel hinderlijk onedrvonden. Het viel mij ook dit jaar weer op dat het zo'n ongelooflijk mooie tocht is en zeker zo ongelooflijk zwaar. Gestart met het idee om de 65km wel even in wedstrijd tempo uit te rijden, waarbij het na ca. 50km toch wel helemaal op was. De resterende 15km was daarna nog goed voor een uur gruweloos afzien (wat een steile klimmen heb je daar). Helaas nog op een rots lekgereden waardoor ik wel wat tijd heb verloren, maar met een 43e plek (3;56;17) in de einduitslag zeker erg tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hautes Fagnes gereden! In het parcours waren in het midden deel weer zware stukken terug die vorig jaar waren vervangen en in combinatie met de regen en de modder was het een zware ronde, maar wat was het weer gaaf. De benen waren goed dus dan was het makkelijker lijden. Vanuit het tweede startvak heerlijk een continu opmars kunnen rijden. Wel twee keer in het begin stil gestaan met gekloot met mijn helm, vanaf toen door kunnen stampen. Misschien was mijn HT setup met twee keer x-king wat aan de lichte kant, maar redelijk door de technische secties gekomen. Met 4:11 en een 73e plek redelijk tevreden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lunteren: de kop van de wedstrijd waar ik vlak achter reed ging in de startronde door de onduidelijkheid van het parcours vol in de remmen waardoor volgens mij die valpartij ontstond.
    Tot de regenbui lag het parcours er perfect bij maar toen het begon te hozen werd het een heel ander verhaal. Met behoorlijk afgesleten racekings werd het glibberen en glijden en even later smakte ik in een bocht tegen grond met een lekke band als gevolg. Jammer want ik lag op dat moment 9e. Nog wel geprobeerd met een setje xkings (ging een stuk beter door de modder) de ronde te rijden maar toen de achterrem slecht werd was ik er definitief klaar mee.

    Respect voor de Jeroens. Maurits ook nog gereden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En natuurlijk respect voor de uitrijders in Lunteren. Met de vorm van Bas zit het wel goed gezien zijn 13e plaats!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten