NK Steenwijk 21&22 juli 2012

Afgelopen weekend werd het Nederlands kampioenschap mtb gereden op een technisch bosparcour in Steenwijk. Ook een aantal MTB-Arnhemmers waren hier van de partij en hebben zich met schitterd weer uitgeleefd op de Woldberg. De volgende bikers kwam ik in de uitslag tegen:

Masters30+: 6e Nick, 27e Mike vV
Masters40+: 8e Robin
Amateurs: 20e Arjan, 41e Bas, DNF Frank M
Funklasse (za): 1e Joene

En hoe ging die mannen?

(en laat even weten als ik je in de uitslag gemist heb)




 

Reacties

  1. Overigens heb ik zelf een schitterende wedstrijd gereden. De funklasse was verdeeld over een zaterdag en zondag start, waarbij ik zaterdag heb gereden. Met startnummer 104 stond ik jammer genoeg helemaal achteraan. In de eerste lange klim kon ik wel naar een 8e plek rijden, maar waarbij de kopgroep toch al een aanzienlijk gat had. Uiteindelijk kon ik met nog 2,5 ronde te gaan toch bij de kopgroep aansluiten, toen 1,5 ronde in het wiel gehangen om wat te herstellen. Met nog één ronde te gaan ben ik in de startklim op kop gas gaan geven, zodat ik uiteindelijk met maar 4sec voorsprong gewonnen heb! :-) Hij viel erg zwaar, maar daardoor des te mooier natuurlijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ps. Arjan staat op een foto van Sporteditie.nl
    http://www.sporteditie.nl/gallery/fotos_nk_mountainbike_2012_steenwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Jeroen! Op sporteditie.nl sta je wel als winnaar van de Funklasse, dus is er zondag wel gereden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zondag is er ook gereden.. wel leuk.. een nieuwe nr.1 en 2=3 en 3=2.. vraag me af hoe ze dat in een klassement hebben verwerkt :-))

      Verwijderen
    2. Gefeliciteerd! Waarom zondag niet gereden? Had je dan niet 75 euro verdiend?

      Verwijderen
    3. Winnen is nooit een garantie he.. ;-) En vond het te veel, Steenwijk was niet echt naast de deur..
      En min 2 tientjes brandstof, 5 eurie inschrijfgeld en 3 euri parkeergeld, was het nog maar 47euri.. ;-)

      Verwijderen
  4. Dramatisch voor mij! In de nacht van vrijdag op zaterdag ziek geworden met buikloop tot gevolg. Kortom weg NK, we bedanken u voor de inzet het afgelopen jaar tijdens alle trainingen... Vandaag nog steeds niet helemaal ok, maar het einde is in zicht.

    Jeroen: Je bent inmiddels wel de koning van de funklasse! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Balen Nick.. vaak net er naast bij het NK he.. maar moet je dat gevoel voorstellen als je de titel ooit wel gaat pakken.. Whaaaaaaa.. minimaal een week dronken!! En straks is er ook nog NK 30+, daarna NK 40+ en als dat echt niet wil wordt je gewoon een keer NK fun (net zoals ik haha..)

      Verwijderen
    2. Tuurlijk ga ik het ooit halen! En dat gaat dan inderdaad goed gevierd worden haha.

      Verwijderen
    3. Ik snap jouw teleurstelling Nick maar 6e met buikloop is niks om je voor te schamen, diepe buiging.

      Verwijderen
    4. pfff 6e met buikloop..je vloog zeker omhoog omdat je een paar kg kwijt was aan die shit?

      Verwijderen
    5. Lager gewicht zal zeker geholpen hebben! Op eigenwijzigheid kom je een end. En het is maar 90 minuten he

      Verwijderen
  5. Ik ben tevreden over mijn resultaat!
    Vooraf gezegd dat ik voor de top 30 zou gaan en met een 27e plek heb ik mijn doel bereikt!
    Een paar mannetjes gepakt die tijdens de Topcompetitie voor me zaten, dus dat is zeker een goed gevoel.

    Ik vond het overigens een zwaar parcours. Veel op vermogen trappen wat me niet echt ligt...ik heb wel genoten ondanks dat alles pijn deed ;)

    Voor mij is er nog maar 1 wedstrijd te rijden (Bergrace Lunteren) en ik ga vanaf donderdag alweer beginnen met het bijslijpen van mijn cross-skills...

    Kortom, einde seizoen en de mtb mag lekker rusten :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het seizoen afsluiten met een behaald doel... heerlijk toch ;-)

      Verwijderen
    2. Netjes hoor!! En respect voor je camera oog.. bij de start expres in de berm gaan rijden zodat je op de foto zou komen? Sponsor is blij met dat soort mensen ;-)

      Verwijderen
    3. ghehehehe ;)
      #allesvoordefoto

      Verwijderen
  6. Ik ben ook tevreden met mijn resultaat. Het rondje lag mij wel hoewel sommige stukken behoorlijk zwaar liepen door de vele regen van de afgelopen weken. Ik vond het in ieder geval een NK-waardig parcours!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super nette uitslag man, daar wordt serieus hard gereden..

      Verwijderen
    2. Vond het mooi om te zien dat je weer op je "vertrouwde" plek reed, na de mindere wedstrijden van afgelopen weken. Moet zeker moraal geven!

      Verwijderen

Een reactie posten