Marathonnetje 11 of 12 augustus?

Zijn er liefhebbers om een marathonnetje mee te pakken in het weekend van 11 of 12 augustus? Er zijn er twee op enkele dag reisafstand wat mij betreft: De marathon van de skiclub Nordenau op de zaterdag. Een echte Duitse autobahnmarathon over 63 kilometer nabij Schmallenberg in het Sauerland. Start om 13:00 op 250 km van Arnhem. Inschrijfgeld bedraagt 17 euro.
Of De marathon van het kabouterbier in Achouffe in de Belgische ardennen. Met de keuze voor een koersje over 60 of 90 kilometer in de mooie technische Ardense heuvels. De start is om 10:00 of 9:30 voor de twee afstanden. Enkele reisafstand tot de voordeur van de brouwerij bedraagt 265 km. Inschrijgeld voor de marathon is 20 euro (plus een tientje borg voor de chip).

Reacties

  1. Helaas ben ik dan met vakantie.. moet ook gebeuren hè..

    Ik zit nog wel over de Dunsberg marathon 5aug of de Shark attack marathon 25 aug na te denken.. (kan ook zo andersom zijn, doe t effe uit mijn hoofd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben dan ook net een weekje op vakantie, dus ook niet voor mij..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondertussen ben ik alweer enige tijd op de racefiets en binnenkort weer op de MTB aan het trainen na een lange revalidatie van mijn schouderoperatie begin Maart. Maar zowel de conditie als, naar verwachting, vooral de stuurvaardigheid zullen nog niet helemaal op peil zijn. Dus dan zijn de 'waldautobahnen' wel een ideale hervatting van de marathon-competitie. In dat licht staan zowel de Sauerland marathon van 18 aug (waarbij ik de mitteldistanz overweeg) als de Shark attack van (inderdaad) 25 aug bij mij in de planning.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uhm, herstel ik ga waarschijnlijk voor de derde optie. Les Batailles des Ardennes in Trooz. Hoe kon ik hem vergeten. Wil ik al jaren een keertje sturen. Op 200 kilomter van Arnhem. Chrono over 65 kilometer. Bij mooi weer wordt dit mijnn keuze. Wie is erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha maranthonmannen,

    Misschien kan ik de twaalfde, zijn er nog meer marathons in augustus of september waar interesse voor is?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uhm, de Batailles des Ardennes de twaalfde ga ik rijden en Robin gaat als het goed is mee. Dit is dus de 12e.

    Augustus is altijd een lastige marathonmaand voor de omgeving omdat er veel wedstrijden in de Alpen zijn. Zelf rij ik 18 augustus de Sauerland marathon nog, maar dat is een echte Duitse waldautobahn marathon. Zelfde weekend op de zondag is ook Rund Um Zierenberg. Heb ik vorig jaar gereden. Wel een aantal leuke trails erin, maar blijft wel Duits snel. In het laatste weekend van augustus ook in het Sauerland de Shark Attack in Saalhausen. 80 km hoogtemeetrs schrapen en dan nog een rondje van een km of twintig over het vrij heftige XC parcours. ;-) Zelfde weekend de Biebergrund marathon in Hessen die ik zelf nooit heb gereden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja September heb je de 2e La bastognarde in Belgie en de week erop de Grand Raid Godefroy. De eerste ben ik niet bij ivm vakantie,maar ben ik wel nieuwsgierig naar, De tweede geloof ik wel. Mooie omgeving, mindere marathon. Bovendien rij ik zelf dat weekend een marathon in Zwitserland. De week erop de Boucles de Hollange in Belgie, een hele kleine Chrono. Is mij aangeraden, maar ken ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan ga ik in met jullie mee naar het gevecht in de Ardennen. Gaan jullie zondagochtend?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. http://users.skynet.be/vttrooz/brevet_vtt.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat ziet er goed uit, niet te lang. Ik kon nergens iets vinden wat lijkt op inschrijven. Hoe laat vertrekken jullie en kunnen we met z'n drieen in een auto? Mail anders maar even.... tot zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten