Omgekeerde licentie vraag..

Vraagje: Ik er aan te denken om volgend jaar geen licentie te nemen..

Mijn 2012 doel: iig de Bergraces en een aantal marathons (miss RWP-cup), eventueel wat XC bij de funklasse..

Nu ik de afgelopen 10 jaar altijd een licentie heb gehad, vraag ik me af of ik nadelen van het licentieloos rijden over het hoofd zie? Hoe zit het bijvoorbeeld met de start positie bij de marathons? En mis ik gave wedstrijden welke alleen met licentie te rijden zijn?

Thx. voor de reactie, J

Reacties

  1. Hee Jeroen,

    Geen probleem. Je krijgt zowiezo een basis licentie. die kost je niets. Kun je altijd mee doen met de Fun en de berg races zijn zeker geen probleem.

    Voor de marathon's weet ik het niet. Denk Jeroen wel.

    Gefeliciteerd man Join the club ;-)

    Ciao

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joene.
    Heb je al eens bij KNWU gekeken; zie http://www.knwu.nl/mysite/modules/SFIL0100/1137_licentie-matrix_mtb_2012-11-11-24.pdf
    Je kunt met een basislidmaatschap dus prima rijden in nederland wat je wil. In funklasse wordt wel meer gebruik gemaakt van chicken ways.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marathons no problemo. Hooguit af en toe een startvakje naar achter, maar meestal is dat in een marathon geen probleem (soms wel als er 1000+ tegelijk starten en daarvan staan er 800 voor je). Vroeg inschrijven helpt en in sommige gevallen het basislidmaatschap ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en als je een keer een startvakje bij een marathon naar achter staat...je goeie start die je al hebt nog beter maken ;-)
    Dusz doelen voor training vlgd jr...start trainingen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt jongens!! Ga t dan toch een keer zonder proberen.. Voelt wel kaal ;-)

    Gewoon lekker bluffen en voordringen bij de marathons.. en voor de rest idd gewoon hard starten.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten