Marathon seizoen 2012

November is de maand waarin de trainingsarbeid in huize KeX langzaam van niets in gang wordt getrokken en er ook nagedacht wordt over wat er allemaal in 2012 op de de agenda wordt gezet. Ben benieuwd wie er wat voor een plannen heeft voor de marathons en meerdaagsen in 2012.

In het voorjaar zijn er twee leuke meerdaagsen in België. Met hemelvaart de LCMT (4 daagse) en met Pinksteren de BeMC (3 daagse). In deze weekenden zijn ook Les Cimes des Waimes en de Ardennen Trophy die beide meetellen voor de East Belgium marathon Challenge (EBMC). Ook de Raid des Hautes Fagnes in juni hoort erbij. Als alternatief voor het hemelvaartweekend bestaat in warmere oorden Les Chemins de soleil in de noordelijke Franse alpen en eind mei de Alpentour in Oostenrijk.

Ook de RWP marathoncup heeft in 2012 weer een wedstrijdreeks waarvan het programma nog niet bekend is. Deze serie richt zich vaak meer op de Duitse marathons. Overweeg het als het een beetje met de andere zaken past om te kijken of ik er hier drie van mee kan pakken. Deze cup is vaak goed te combineren met de Duitse nutrixxion marathon serie. Om hiervoor een beetje te trainen is het leuk de toertochten cup (?) in nordrhein westfalen te rijden (net over de grens tot in het Ruhrgebied.

In de zomer een serieuze meerdaagsen als de Sudety MTB challenge die al behoorlijk uitdagend is of een krankzinnige als de ironbike Italie (zevendaagse)of de transmaurienne.

Als het met de meerdaagsen niet gaat passen of ik krijg niemand zo gek om mee te gaan dan overweeg ik in ieder geval wat van de grote Zwitserse vijf te rijden (National Park marathon, Swiss bike masters, Grand Raid Cristalp, Eiger Bike Challenge of de Ironbike Einsiedeln). De meeste hiervan zijn terug te vinden in de IXS Swiss bike classic serie

Dit alles natuurlijk puur ter inspiratie!! ;-)

Reacties

  1. Yo Jeroen!
    Inspratie is het zeker en je hebt ook weer gronding onderzoek verricht. Ik geloof niet dat ik zo'n volle agenda ga rijden als jij, maar een paar belgen, een paar duisters en in elk geval een zwitser ga ik zeker doen!

    Ik kom deze winter nog wel een paar keer naar het oosten om mee te trainen (tourtochtjes al dan niet met uitgepijlde routes). En niet te vergeten run-bike-runs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey KeX, ik krijg er al weer zin in! Nu eerst maar hard aan het trainen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om zo in het voorseizoen vast een beetje te discussiëren over de 2012 doelen!

    Volgend jaar ben ik ook van plan me te richten op wat marathons. Sowieso Hautes Fagnes, Ardennen trophy, miss RWP, zal de agenda eens bekijken voor de rest.. En natuurlijk pieken op de "grote Bergrace vijf".. ;-)

    Overige XC laat ik komend jaar schieten, zodat ik wat bespaar op licentie en chip kosten en me nog niet hoef in te schrijven bij een nieuwe vereniging (Wel Holland mtb club).

    En nu eerst maar een beetje trainen.. ik hoef straks echt niet hard te rijden, het doel is om niet meer te hoeven huilen van ellende.. haha..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn plannen voor volgend jaar zijn om dan eindelijk ook een mtb aan te schaffen: http://m.vitalmtb.com/features/Downhill-Mountain-Bike-LEGOs,239

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jeroen,

    Mooi uiteengezet en inspirerend.

    In ieder geval staat de Kellerwald (22 april) op de agenda en dan zien hoe de rest van de RWP cup er uit gaat zien.
    Als training lijkt mij een paar nordrhein westfalen TT's leuk om te rijden.

    Voor de overige marathons ga ik me eerst ff rustig oriënteren.
    Kom er op terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten