Dispensatie weer mogelijk!

Misschien heb je het al gelezen maar op de RETO-MTB-blog is een mededeling van het bestuur van RETO opgenomen waarin wordt vermeld dat vanaf nu kledingsdispensatie weer mogelijk is, lees het bericht hier.

Heel kort:
- Het bestuur vindt het belangrijk dat leden die gesponsord kunnen worden die mogelijkheid ook krijgen en wil deze leden graag behouden voor de vereniging
- RETO volgt de regelgeving van de KNWU, er wordt wel gevraagd om het te melden als je niet in clubkleding gaat rijden
- Het bestuur ziet in dat zij een verkeerd besluit heeft genomen en betreurt dit. Daarnaast hoopt men dat de leden die nu opgezegd hun opzegging terug draaien of in 2013 weer lid van RETO worden
- Binnen RETO wordt een initiatief uitgewerkt om een team (RETO+) op te starten dat ondersteuning kan gaan bieden aan wedstrijdrijders.

Wat is jullie mening over deze ontwikkeling?


Reacties

  1. Ondanks de gevoeligheden over RETO-onderwerpen op deze blog heb ik toch besloten het hier ook te plaatsen. Op deze manier bereiken we iedereen en kunnen we onze meningen met elkaar bespreken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij is het weer gelijkspel. Sommige zien dit wellicht als een zwak punt van het bestuur dat ze hierop terugkomen, ik zie het als een sterk punt.
    Als mtb-groep hebben wij nu laten merken dat we er goed voor staan als geheel, en hopelijk in 2013 weer als geheel kunnen opereren binnen de club!
    ps: ook goed dat het Reto bestuur de renners 'dispensatie' geeft om in 2012 weer mee te doen met Reto activiteiten ondanks lidmaatschap bij andere vereniging (mochten deze leden dit niet tijdig kunnen opzeggen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. idd, sterk om terug te komen op je beslissing. (Wel erg laat aangezien meermalen is aangegeven dat er (veel) mensen weg zouden gaan als dispenstaie niet meer mogelijk zou zijn.)

    De genoemde oplossing lost voor mij echter nog niet zo veel op. Okay de wedstrijden mag in je eigen kleding (waarom moet je trouwens aangeven bij RETO dat je in eigen kleren rijd??)maar clubactiviteiten moet in RETO kleding. Dat betekend dus nog steeds dat ik een extra setje kleding moet gaan kopen om op Papendal te kunnen rijden en een keer op donderdag mee te trainen. Daar heb ik geen zin in.

    Ik wordt dan ook gewoon lid van een andere vereniging puur voor de licentie en kijk wel weer wat er voor 2013 besloten wordt door de KNWU en RETO. Op bijde is momenteel geen pijl te trekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou het nog steeds ERG VET vinden als we als mtb'rs zelf wat kunnen opstarten. Iets wat meer eensgezind en echt van ons is. Eerst via een virtuele vereniging (dit dus..) zonder kosten, maar dus ook zonder faciliteiten (licenties)..

    En als hier voldoende animo voor is en stabiel genoeg blijkt, door ontwikkelen naar een volwaardige vereniging. Het kleding issue is in mijn ogen maar een klein aandeel in de hele discussie..

    Algemeen; ik vind het wel een net berichtje. Maar toch jammer dat er dan wel weer verplicht wordt gesteld om de trainingen in Reto kleding te rijden. Daarnaast ben ik wel een voorstander van teamkleding, je wil je graag identificeren met je team maatjes, wat weer een gaaf gevoel geeft. Persoonlijk vind ik het dan weer jammer dat je je tegelijk ook moet identificeren met de gehele toerafdeling, welke natuurlijk op een hele andere wijze met de sport bezig is. Oplossing de gele Praxis streep moet terug.. ;-)

    Ik blijf me gewoon (zonder negatief oordeel) hard maken voor een nieuwe pure mtbvereniging in Arnhem. Eerst eens zoeken naar een nieuwe vertrek locatie waar horeca faciliteiten aanwezig zijn :-)(bij Reto miste ik altijd al de mogelijkheid om af te pilzen). Van het voorjaar weer lekker via deze weg dinsdag en donderdag avond trainingen organiseren dan zien we wel hoe het gaat lopen.

    Mocht het door onvoldoende animo om dingen te organiseren of onvoldoende animo aan deelnemers allemaal toch niet werken, kan er altijd nog weer (zolang je het netjes houdt) via Reto een weg gezocht worden.

    Maar dat is mijn mening.. Grz. Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij vanuit MPC kunnen de actie van het RETO bestuur wel waarderen. Immers, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ...(te snel op enter)...en volgens mij is het starten van een MTB Arnhem vereniging altijd mogelijk, vanuit positiviteit, onafhankelijk van RETOs gedrag is.

    Maar dat lijkt me logisch.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten