Hoe nu verder? - deel 2

Vorige week hebben we al gemeld dat wij in gesprek willen komen met het bestuur over de situatie rondom de kledingdispensatie.

Het bestuur heeft inmiddels laten weten dat zij afgelopen maandag uitgebreid hebben gesproken over de ontstane situatie. Via een mail van Paul van der Steur heeft het bestuur het volgende laten weten:

"Gisteren hebben wij in het bestuur uitgebreid gesproken over hoe te handelen rond de kwestie van de vertrekkende MTB-ers. Duidelijk is dat wij daar niet blij mee zijn. Daarom hebben wij heel duidelijk gesteld dat als wij beslissingen genomen hebben, die achteraf niet in het belang van de vereniging en haar leden zijn en de balans tussen die twee, wij de moed moeten hebben om hier op terug te komen.....

....Ik hoop dat wij in een open communicatie en met oog voor ieders belang een voor iedereen passende oplossing gaan vinden...."

Wat dit precies betekent moet blijken in een gesprek dat op 2 november plaats zal vinden met het bestuur (Paul en Wouter) en Edo en Marco. In ieder geval is het goed om te merken dat er een opening is. Het mag duidelijk zijn dat wij een voorstander zijn van het verlenen van kledingdispensatie, en zo te lezen mogen we een constructieve houding verwachten van het bestuur.

Het is dus nog even afwachten wat de mogelijkheden zijn ten aanzien van kledingdispensatie binnen RETO. Voorlopig verandert er dus niets aan de ontstane situatie. We blijven dus (ook) actief op onze nieuwe blog.

Als er ontwikkelingen zijn dan melden we die natuurlijk op de beide blogs (net als dit bericht).

Reacties

  1. Hmmm tja RETO-onafhankelijke blog. Is deze info dan wel wenselijk op deze blog??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. RETO gerelateerde zaken horen niet op deze blog vind ik, maar dat is mijn mening.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Omdat de situatie nog wat onduidelijk is was mijn eerste idee het hier ook te plaatsen. Zo bereiken we iedereen die het wat aan gaat!

    Maar ik begrijp jouw punt Nick, vandaar mijn twijfel na plaatsing!

    Wat vindt de rest??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit wel een melding waard hierzo. Ik snap dat anderen het niet eens zijn met bestuur en zou dan ook kunnen begrijpen dat wanneer er opening is voor koersverandering, andere hun mening wellicht veranderen alsnog...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. SPAM ;-)

    Verkort je hem met een verwijzing naar Reto-blog..
    Grz. Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de uitspraak van Paul van der Steur dapper. Terug komen op een gemaakte beslissing en toegeven dat het een foute beslissing was vind ik sterk.

    Dit gezegd hebbende veranderd er voor mij helemaal niks. Tijdens de discussie die is gevoerd omtrent dispensatie is vaak zat aangegeven dat er mensen zouden vertrekken. Hier is toen blijkbaar met schouderophalen op gereageerd. Nu puntje bij paaltje komt en blijkt dat er een grote groep opstapt komen ze ineens terug op een beslissing. Blijkbaar is er tijdens de discussie niet geluisterd door het bestuur.

    Wat geeft de garantie dat ze nu wel gaan luisteren? En wie geeft de garantie dat er volgend jaar niet weer terug wordt gekomen op een beslissing.

    De heren die zich nu inzetten voor behoud van de MTBers voor RETO (ik snap de motivering, ik heb een geweldige tijd gehad bij RETO en heb er een hoop vrienden aan over gehouden), kunnen jullie je energie niet beter steken in verkennen wat de mogelijkheden zijn voor een nieuwe MTB vereniging? Hier werd al ver voor de hele dispensatie kwestie over gesproken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee Crohngetuige,
    in jouw situatie is er heel lang over de dispensatie kwestie gesproken, voor mij en vele anderen pas 2 weken. Geen wonder dat er nog zoveel aandacht aan geschonken word.
    En of het bestuur nu wel zou luisteren...ik denk het wel...maar ik was géén getuige in de hele aanloop naar de climax van dit verhaal en sta open voor beide opties. Gezien ambities van de wedstrijdgroep en een meer meedenkend bestuur hierin heb ik de gedachte dat we daar niet slechter van worden...afwachten tot 2 november maar voor velen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super zonde: hebben we een nieuwe Reto onafhankelijke blog, gaat het nog steeds over het dispensatie verhaal.

    Ik dacht dat deze blog bedoeld was om met elkaar af te spreken voor TT's/trainingen, sterke verhalen en leuke links, foto's, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Nick; (laten we het toch maar netjes houden ;-) je hebt gelijk..

    Laten we het verloop van het dispensatie verhaal idd maar concentreren op de reto-blog.
    En met deze blog lekker vooruit kijken.. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke discussie, prima om het scherp te krijgen!

    RETO-onafhankelijk betekent toch niet dat we niets over RETO-activiteiten/ontwikkelingen kunnen vermelden?

    Overigens kan het zo zijn dat deze informatie (hypothetisch gesteld) voor een lid dat heeft opgezegd reden kan zijn om zijn opzegging te heroverwegen. Maar dat lid kunnen we alleen hier benaderen....

    Misschien moeten we er wat minder gespannen mee omgaan?

    Maar gezien de gevoeligheid van dit onderwerp is het misschien beter het hier weg te halen.

    Ik voel er dan wel iets voor om hier te melden dat er ontwikkelingen zijn en vervolgens te verwijzen naar de RETO-blog.

    @Chrongetuige
    Het oprichten van een nieuwe vereniging heeft wat mij betreft pas echt zin als er geen enkele ruimte meer is binnen RETO, dat is er nu blijkbaar wel.

    Ik hoop dat we het bestuur kunnen overtuigen van hun fout en een goed beleid kunnen vastleggen. En dat gaat wat mij betreft verder dan alleen een toezegging over dispensatie. Dat heeft ook te maken met hoe je met leden en bekende informatie omgaat in de toekomst. Er is gewoon niet naar ons geluisterd (en nu wel naar sponsoren?), terwijl er al lang (lees jaren) over is gesproken en gewaarschuwd is.

    Dat het lastig is om dit voor elkaar te gaan krijgen is overduidelijk en zal vooral afhangen van de opstelling van het bestuur in het gesprek op 2 november.

    Ik hoop nog steeds op een toekomst van MTB-en bij RETO!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Reto. Wat is dat. ik heb nog een mpc (marco polo) discussie. Kan ik die hier ook kwijt?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt me toch wel handig om de discussie hier te volgen (je hoeft niet mee te doen, of te lezen). Voordeel van deze blog is dat het niet openbaar is, hier kijkt het bestuur niet mee.

    Ik vind het sterk van het bestuur van RETO dat ze op hun besluit terug komen durven te komen. Ik zie dit vooral als een overwinning voor ons mountainbikers en vooral als een overwinning van de jongens van sl-bikes en Nick die lang de discussie op zich genomen hebben.

    Dit is toch gewoon democratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. U bent een positief mens Bart. Er ligt m.i. hier een grote kans :

    Een autonomer onderdeel van de vereniging met eigen budget en hierover eigen beslissingsbevoegdheid. Het blijkt dat er weinig MTB feeling in de huidige beslis structuur zit. De mtb-ers die ik gister sprak geven echter aan er helemaal klaar mee te zijn. Dus er zal nog wat zand de banden moeten passeren voor elke kikker weer in de emmer zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Goedings: het zou dan helemaal mooi zijn als we als mtb'rs eigen shirtjes krijgen, zodat ook te zien is dat we niet van de toer zijn.. maar ja, zoiets zal we verre toekomst muziek zijn.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Bart: ik weet niet met welke pet Wouter lid is van deze site maar anders kijkt het bestuur gewoon mee :P

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Herman: Dat wist Bart wel hoor.. kijk maar naar het positieve verhaal achter zijn opmerking.. haha..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Herman, @joene, naast bestuurslid is Wouter ook gewoon mens natuurlijk. :D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten