UITSLAGEN !! XCM-XCO 2022 !!

Corona Exit, enter XCO en XCM cup


Als aasgieren op een afgeschoten hert stortten de MTBA-ers zich op de eerste XCO en XCM wedstrijden.

De ene na een lange winter van doelgerichte buffeltrainingen, de ander gewoon blind erin en rammen maar

Podium plekken tot gevolg. Mooi

Maurits, Ronald en Kale Bassie in Berlicum bij de Kivada cup

Ronald in Oldenzaal bij de Zwiep cup

Jeroen, Jeroen en Maurits in Belgie, de Hallonienne marathon 75 km

De XCO stand:



De XCM stand:


Kom maar op met die verhalen........

PS: mis je je punten, geef het even aan me door

Reacties

  1. Het was weer genieten. Al had ik moeite bij de start. Maurits had een goede start en kon hem met moeite bijhouden. We waren met de eerste tien van de derde startgroep weg en al op de eerste langere klim reden we in de staart van de tweede. Het grote inhalen was begonnen. Maurits was wat behendiger aan het opschuiven en ik kwam er op de limiet niet zo makkelijk voorbij en moest laten gaan. besefte dat ik dit sowiesoe niet ging volhouden en lekker tempo gaan rijden en zo steeds verder aan het opschuiven gegaan. Uiteindelijk ook Maurits kunnen bijhalen en 131 overall en 15e 45+ geworden op een startveld van 800 man. Joene pas bij de finish gezien. Stond twee startblokken verderop en had ondanks slechter gevoel toch duidelijk meer in de benen. Leuke marathon. Niet al te technisch, maar wel veel geinige trackjes en genoeg pittig klimwerk. De track lag er droog bij, maar dat betekende niet dat er een paar gemene modderstroken en wat glibberige afdalingen in zaten. Deze moet je niet rijden als het een nat voorjaar is. Verder een aanrader en prima georganiseerd. De kop is eraf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yess.. Ik had even gesmokkeld bij het startvak. Was bang dat er met de 800 deelnemers nog wel eens wat file vorming zou plaatsvinden (onterecht overigens). In t vak stond ik niet echt vooraan, waardoor de kop ook meteen uitzicht was. Omdat de benen aardig stram waren, was dat ook niet zo erg. Het was dan ook meteen afzien en moest een tandje te zwaar rijden om bij te kunnen blijven. Het eerste uur was t vechten om niet teveel ingehaald te worden. Halverwege ging t iets beter en kon ik zowaar terugrijden naar een groep voor me. Het verstand zei me toen om daar maar even te blijven zitten. Na wat verschillende acties waar groepjes werden bijgehaald en mensen weer uit de groep weg reden (tof), was bij mij t beste eraf. Toen ik in een snelle afdaling nog een afslag miste en twee man achter me weer bij me weg reden, was t nieuwe doel uitrijden. In de laatste 5km reed ik Roel Verhoeven van KMC nog achterop en besloot in zijn wiel uit te rollen. Compleet leeg!! Omdat ik een goed koers gevoel miste, had ik tijdens de marathon wat gemengde gevoelens. Maar een dagje later kijk ik tevreden terug. De kop is eraf.. en leuk om Jeroen en Maurits daar nog even te zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten