Wintervermaeck: Veluwse Wintercompetitie



Tis natuurlijk serieus jammer dat het MTB seizoen alweer ten einde is, veeeeeel te snel voorbij.
Voor dit ondraagbare leed is een oplossing: De VWC, de Veluwse WinterCompetitie. 

Velen van jullie hebben de term VWC vast eens langs zien komen afgelopen jaar. Ook deze winter is dit initiatief van vele lokale MTB verenigingen weer voortgezet. De vorige winter heb ik alle wedstrijden van de competitie gereden en ik was er super enthousiast over. 

Waarom is het eigenlijk zo leuk?
-  Het is lekker toegankelijk, er doet een breed scala aan mensen mee, varierend van mensen die nog nooit een wedstrijd hebben gereden tot wielren amateurs en soms zelfs toppers uit het internationale circuit.
-  Het is divers, de parcoursen zijn er van kompleet vlak en sturen tot echt veel klimmen en loeizwaar.
-  Het is dichtbij, allemaal heel goed te rijden vanaf Arnhem.
-  Het is goedkoop, je hebt geen licentie nodig, een passie partout voor 15 euro meen ik als je KNWU basislid bent.
-  De sfeer is gemoedelijk en gezellig.
-  Het is druk bezocht, er staan altijd veel mensen aan de start.

Elke wedstrijd is op een beknopt parcours waar je vaak 6-10 rondes op rijdt in een uur tijd, de start is in leeftijdsklassen, er is geen huldiging, maar wel een overall klassement voor de 5 beste uitslagen met daaraan een huldiging verbonden. 

Bij uitstek geschikt voor MTBA dus…. Mocht je twijfelen, kies een mooie wedstrijd in de VWC uit, er gaat altijd wel een andere MTBA-er mee. 

Dit zijn de wedstrijden dit jaar:
Za 3-11-2018 Zutphen                                       Stuurparcours op een lokaal circuit op een industrieveldje
Za 24-11-2018 Oldebroek                                  Stuurparcours op een lokaal circuit iets langer / mooier dan Zutphen, ik vond deze vorig jaar echt leuk
Zo 9-12-2018 Soest                                           Prachtig technisch MTB parcours met de nodige hoogteverschillen midden in de natuur           
Za 15-12-2018 Loenen onder voorbehoud        Super mooi technisch MTB parcours met veel zwaar klimwerk nabij de waterval van Loenen, midden in de natuur
Za 5-1-2019 Harderwijk                                      Ietwat saai parcours, vlak en wat sturen
Za 19-1-2019 Deventer                                      Weet ik niet exact, vorig jaar afgelast   
Za 26-1-2019 Nunspeet                                     Mooi stuurparcours met wat kleine klimmetjes in de natuur nabij de Zandenplas Naast de A28
Za 9-2-2019 Lunteren                                        Heel gaaf parcours met veel zwaar klimwerk rondom de goudsberg
Za 16-2-2019 Apeldoorn                                    Stuurparcours op het terrein van Bar End met weinig echt hoogteverschil, maar wel leuk sturen

De mooiste parcoursen vind ik:             Oldebroek, Soest, Loenen, Nunspeet en Lunteren
Toegankelijke parcoursen zijn:              Zutphen, Harderwijk en Apeldoorn

Kijk op https://mtb-competitie.nl/ voor meer info en inschrijven
Of op https://www.facebook.com/veluwsewintercompetitie/ voor de laatste updates en reacties

Ik weet niet of ik weer alle wedstrijden ga rijden, maar sowieso (mits redelijk weer) haak ik een paar keer aan, en wie weet als het lekker loopt….. (-;

Reacties

  1. Jaa echt super leuk! Mooi om kennis te maken met XC wedstrijden, mooi om te rijden als je wel ervaring hebt. Best ook wat dames aan de start! Super laagdrempelig, en áls er al eens een technisch lastiger stuk is, is er eventueel een B lijn dames 😉 tevens voor mij een goede motivatie om af en toe nog even lekker diep te gaan, en wat tactische dingen uit te proberen. Aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Ik hoop er ook een paar mee te kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk. Vorig jaar paar gedaan. Dit jaar staan ze allemaal in de agenda. ✔️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke sfeer inderdaad, als ik het past in mn agenda doe ik mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede wervende teksten Onno, ik ga ook een paar keer meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De inschrijving is open op de website www.mtb-competitie.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stond al ingeschreven! :) Dit, icm rondjes rijden op een veldje op do.avond, helpt me de winter vast wel door.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten