It Giet Oan!

Velen van jullie, waaronder ikzelf, zullen de laatste (marathon)wedstrijden nog gaan rijden, maar het wordt wel weer tijd voor de opmaak naar het winterseizoen. Doordat ik met Gijs naar ons clubkampioenschap in Belgiƫ ben gereden ben ik zeer enthousiast geraakt over schaatsen. En om maar niet de sportschool in te hoeven, maar toch wel de kracht- en duurtraining te onderhouden, ben ik gaan kijken naar de mogelijkheden om te gaan schaatsen in de buurt.
Ik ga via Duosport 11 schaatslessen nemen tot aan de kerst, in het Triavium in Nijmegen.
De lessen zijn op dinsdagavond 19.45u - 21.00u (andere dagen zijn ook mogelijk).
Let op de eerste training is al op 7 oktober!
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen in zijn voor een schaatstraining en zich wellicht bij mij aansluiten.

Reacties

  1. Goeie tip. Ik ga erover nadenken. Ben lid vsn Thualf maar die trainen op zondag en vrijdagavond. Niet ideaal. Dinsdag veel beter. Heb zelf al 3 seizoenen duosport gedraaid in Utecht. Heel leerzaam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Vorig jaar heb ik zelf ook een aantal pogingen gedaan om mijn schaats skillz te verbeteren in Triavium. Ondanks dat ik het erg leuk vindt, blijkt wel dat ik niet heel veel talent heb..

    Maar zal eens over lessen nadenken.. heb je toch meer een stok achter de deur... :-)

    (Wat mij wel tegen viel, is dat door gebrek aan techniek ik niet het idee had getraind te hebben :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, daar moet je ff doorheen. Voor je het weet train je voor een alternatieve elfstedentocht

      Verwijderen
  3. Lijkt me leuk. Ik heb een paar geleden schaatsen gekocht met het idee om vaak te gaan schaatsen in de winter maar daar is nog weinig van tercht gekomen. Ben benieuwd wie nog meer mee gaat. Ik ga er nog even over nadenken maar een grote kans dat ik het ga doen.
    laat het weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt mij in elk geval leuk om weer een clinic avondje te organiseren rond december. Leuk om te zien dat de schaatskoorts al weer opsteekt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd hoe snel ik het op ga pakken. Ik neem in ieder geval een seizoenskaart bij Triavium (€160), dan kan ik naast de cursussen ook vrij schaatsen wanneer ik wil. En met seizoenskaart krijg je korting op de cursussen omdat je geen toegang hoeft te betalen (11 lessen dan nog €81).

    Wellicht idee om tzt een schaats-app te starten. om af te spreken naast de cursussen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb besloten om niet de cursus te gaan volgen dit jaar. Wel wil ik proberen een paar keer te gaan schaatsen. Gooi maar maar ook in de app. Clinic van Gijs ga ik ook graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vooralsnog leg ik me ook nog even niet vast.. Ik ga eerst een aantal keer heen om wat te oefenen en te proberen.. even kijken of ik het leuk blijf vinden. En omdat ik nog wel eens onderuit ga zou het leuk zijn om met een groepje af te spreken. ;-p Als ik de smaak vast kan houden, wie weet begin ik dan alsnog met iets van lessen..

    Maar gooi maar op de app of blog als je van plan bent te gaan (of gaat lessen).. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten