Erbeskopf marathon 13-07-2014

Volgende week zondag 13-7 is de Erbeskopf marathon in Thalfang (Eiffel), onderdeel van de Rose marathoncup. Voor wie nog zat te twijfelen, vooraf inschrijven kan volgens mij nog net..

Een schitterende omgeving om te mountainbiken. Afwisseling van single trails en ook bredere paden, opvallend on duits parkoers dus. Let op de hele marathon is een grote ronde! Vergis je niet in deze zwaarte. Een genot en beleving is de afdaling van de Erbeskopf, knalhard over de skipiste naar beneden, houd je handen maar goed aan het stuur, je binnenbanden strak in je shirt want op het snelste punt liggen wat hobbels!

Zelf rij ik de 63km met 1.650hm. Een aantal overnachten daar in een huisje, maar 's morgens aan rijden is met een start om 10:00uur en slechts 3:30uur rijden ook wel te doen. Start 110km is trouwens 9:00.

Bezwinge den Erbeskopf! Ist ER zu stark.. bist DU zu schwach!

Reacties

  1. Volgens mij (al) een aardig MTBA startveld bij deze marathon, goed voor de punten ;-)

    Joene (1/2)
    Edo (1/2)
    Vincent (1/2)
    Gijs (1/2)
    Arno
    Joost v G
    Frank
    Ninko
    Herman

    Behalve Frank overnacht de rest in een huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zin in.. kan nog wel wat Montafon uitloop puntjes gebruiken.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frank gaat niet rijden. Redelijk ambitieus, nk en erbeskopf op dezelfde dag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke marathon. Vond de halve al behoorlijk taai. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zit toch ook die lompe afdaling van de skihelling in?

      Verwijderen
  5. Ik ben er ook.bij! Afgelopen maandag pas ingeschreven. Ergens nog plek vrij in een huisje?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op de bank, of ergens op de vloer ;-) Is 8p huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Achso, luchtbed meenemen zou ook kunnen natuurlijk, slaapt al lekkerder. Zou top zijn als het zou kunnen! Is er ergens ook nog een plek vrij in een auto?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan rijden. Er kunnen bij mij drie fietsen achterop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik met je mee zou kunnen rijden, zou mij dat heel goed uitkomen!

      Verwijderen
  9. Ik kom ook mannen. Halve. Overnacht in Echternach en rij vanaf daar in de ochtend naar Thalfang. Behoorlijk MTBA deelnemersveld inmiddels!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moest last-minute toch thuis zijn, dus niet meer gelukt de Erbeskopf te rijden. Hoe was het?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fantastische tocht!! Het echt genoten en geregeld met een glimlach rond gereden... tja de eerste 3uur iig!! Daarna had ik een leegloper waardoor je toch minder lekker op de fiets zit (en wat gekloot met een patroon en pomp) en helaas was de power ongeveer toen ook op. Daardoor toch nog een halfuur vreselijk afgezien. Maar wel gaaf!!

    En super respect voor de fullmonty jongens.. wat een afstand!

    Cheers Joene

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten