Upside-down verende voorvork..


Vooral voor alle motorrijders onder ons.. Potverdikkie wat gaaf..  ;-)

http://www.mtb-news.de/news/2014/04/08/rock-shox-rs-1-carbon-upside-down/

Reacties

  1. Werd een keer tijd voor de 'normale' fiets. Maarreh... had je mijn Lefty al gezien? En dat voor een x-motorrijder;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja.. lefty's.. dat blijft natuurlijk een beetje apart volk.. ;-) Niks ten nadelen van het product natuurlijk!

      Verwijderen
  2. Mooie prijs ook trouwens.. 1600euro.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Per gram is het dan weer redelijk goedkoop.. ;-)

      Verwijderen
  3. Mooie vork, mooi concept. Al vaak geprobeerd die upside down vorken maar waren nooit echt stijf (marzocchi shiver sc...), nu dus met hun eigen naaf combinatie erbij blijkbaar wel. Of misschien is de vork toch al stijf, maar is het een mooi verhaal om er een setje wielen bij te kunnen verkopen ;). Wel mooi dat ze het gemaakt hebben, upside down heeft veel voordelen, of eerder gezegd een "normale" vork heeft veel nadelen!
    Mooie prijs inderdaad ;), maar ook weer niet extreem :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door ontwikkelen die hap, zeg ik.. ;-)

      Verwijderen
    2. Heel mooi ontwerp! Op de grote brommers een bewezen concept. Het verhaal van die as is wat QR15 assen ook doen (daardoor zijn de veldrijders -en wegrenners- schijfremmen langzaam aan het accepteren). Als SRAM een beetje kijkt naar het motor wereldje zullen er nog heel wat doorontwikkelingen en upgrades enzo aan gaan komen. Ben benieuwd.

      Verwijderen
  4. Ben er onderste boven van! mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In ieder geval ziet het er mooi uit. Gewicht is alleen niet zo denderend indrukwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Snap ik ook niet helemaal, gewicht is allesbehalve indrukwekkend. Als hij nou hetzelfde gewicht zou hebben als een SID, hun andere topmodel, maar dan stijver dan zou het nog wel logisch zijn... Nu is hij dus zwaarder, en net zo stijf? Of nog stijver? Maar is er dan wel behoefte aan voor de xc racers vraag ik me af :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten