Interesse voor een schaatsclinic?


Dit jaar heb ik veel lol beleefd en veel geleerd van jullie MTB kennis en enthousiasme. En uiteraard veel afgezien.... En ik moet toegeven dat ik mij als schaatser met steeds meer MTB'er begin te voelen! Inmiddels zit ik alweer vol in het wedstrijdseizoen op de schaats.

En het lijkt mij ook leuk om het schaatsvirus aan jullie over te brengen. Ik weet dat een aantal van jullie al liefhebber zijn van het toerrijden op natuurijs. En het mooie van schaatsen is dat je met een paar technische tips al veel makkelijker en sneller gaat rijden.
De spierkracht en conditie is er bij de meesten wel, een mooie basis voor een schaatsclinic dacht ik zo!

Bij voldoende belangstelling stel ik voor om op een donderdagavond in Nijmegen af te spreken. Even verzamelen en instructie in de kantine, en dan de baan op. Start ca. 19.30 uur. En als je geen goede schaatsen hebt, en/of je wilt een keer op echte klappers rijden, dan kan ik waarschijnlijk wel wat regelen met Heins schaatsshop in Elden. En afhankelijk van de belangstelling zal ik nog een teammaat van mijn CRV ploeg invliegen.

Mijn voorstel is 12 december. Zegt het voort!


Reacties

  1. Ja interesse, alleen ben ik die avond onderweg naar het zuiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed initiatief! Ik zou wel eens een keer op klappers willen schaatsen; -) en de juiste techniek daarvoor aanleren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed initiatief! Ik zou wel eens een keer op klappers willen schaatsen; -) en de juiste techniek daarvoor aanleren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed initiatief. Ik kan 10,12 en 17 december. Wie weet komt er weer een koude winter en een natuurijstochtje met betere techniek is dan wel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Wil graag eens leren schaatsen, ipv een beetje rond krabbelen.. ;-) Ik kan alle data..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt mij ook leuk en als het kan zou ik wel eens op klappers willen rijden. Ik kan 10, 12 en 17 december.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt mij ook leuk! Wil graag klappers proberen. Kan alle boven genoemde datums.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, kan alle data! Heb mn eigen klappers

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zoveel enthousiasme! Ik stel dan voor 10 december om 19.30 uur Triavium Nijmegen. Het is handig als jullie mij even een mail sturen met je schaatservaring, en als je klappers wil proberen, geef je schoenmaat aan mij door. Ik laat dan weten of ik iets voor je kan regelen. Mijn email adres is: gijs@onlineboost.nl
    Dan hou ik jullie via de mail op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi initiatief Gijs! Ik ga graag mee. Maar even onder voorbehoud want ik ben veel last-minute in het buitenland op het moment. Ik haak dus aan als ik er ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt geweldig...mijn klapper ervaring is qua techniek groot, qua schaatsen niet....ben voornemens dit om te draaien....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. m.a.w. belasbberde techniek met vaste schaats, klapschaatservaring vergroten...klappen door het schaatsen verkleinen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten