Stand MTB-Arnhem trophy XCO & XCM

Hieronder de bijgewerkte standen van de MTB-Arnhem trophy na Mirroi en de Sauerland marathon. Plus links en rechts nog wat aanvullingen aan de hand van tips van dingen die waren gemist. Voor de XCO trophy ziet het er naar uit dat we in Robin een mooie winnaar gaan krijgen. Met op XCO gebied waarschijnlijk alleen het Benelux kampioenschap nog voor de boeg moet het raar lopen wil de voorsprong nog worden weggegeven.

XCO: 19-aug-2013




Bij de XCM ziet het er er ook naar uit dat de Joene, winnaar van de eendaagse trophy in Trooz, ook voor de overall zege gaat. In Sauerland was het van de week goed toeven, maar slechts puntjes sprokkelen voor de concurrentie. Nog wel wat mooie koersen die er aan komen zoals de 3-Taler, de ironbike en het NK in Eijsden. En natuurlijk de hamvraag: gaat het Ronald na alle verwoede pogingen lukken om op deze lijst te komen. ;-)

XCM: 19-aug-2013

Reacties

  1. Sauerland was mooi! Met de combi terras Vollmer op vrijdag zeker een aanrader. Wellicht is dit voor Ronald ook een optie volgende keer ;-) Voor degene die het gemist hebben, er blijken meerder Grafschafts te zijn.... Gelukkig heeft Ronald nog wel een rondje kunnen rijden. Zelf stond ik met Herman in het achterste vak en heb gelijk redelijk gas gegeven om de meute voorbij te komen. Lukte aardig, maar had wat problemen met mijn voorrem waardoor ik de snelle afdalingen iets minder vol kon nemen helaas. Uiteindelijk met 2.45 als 22e bij de 40+ geeindigd. Mooie ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wat mij betreft was 'Grafschaft' weer helemaal prima. Wat regen net voor de start (voor mij als hooikoortspatient een prettig gegeven), daarna zon en 25 graden. Parcours voor mij natuurlijk goed te doen als 'a-technicus', uiteindelijk gefinished in 2.54.
    Zoals de vorige keren was pension Vollmers weer als vertrouwd (heerlijk, die typisch Duitse jaren-70 inrichting...;-)en smaakten de halve liters Weizen op de vooravond ook weer prima. @KeX: ben erg benieuwd hoe het jullie is vergaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste 10 uitslagen tellen toch voor de XCO?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk getoerd. Alhoewel toeren. Ik moet eerlijk zeggen dat als allerlaatste de startklim oprijden met de bezemwagen op je achterband toch niet helmaal mijn ding is. Toen we eenmaal op gang waren en ik aan de slag kon met aanmoedigen tot inhalen van andere bikers en het weer verbeterde begon ik er schik in te krijgen. Af en toe een klimmetje doorgetrokkken en dan of gewacht of weer terug gereden en zo samen de tocht uitgezeten. Was toch blij dat ik het zo gedaan heb. Prima training en goed voor het moraal. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had veel moeite om een goed tempo te pakken in het eerste uur. Zakte er tijdens de startklim ook al aardig doorheen. Gelukkig begon het na een uurtje goed te lopen. Liet net voor halfkoers het groepje waar in ik zat voor wat het was en heb de tweede ronde alleen gereden. Nog een paar man opgerold en als 17e gefinisht. Na het gevoel van het eerste uur daar toch wel tevreden mee. En zoals al gezegd, Vollmers is echt ideaal voor deze marathon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb toch zeker al zo'n 1000 autokilometers afgelegd voor 47km biken.
    Ik sta overigens wel in de uitslag bij de 59km, Puntje voor de moeite toch wel verdiend ;-)

    Was zo kwaad dat ik niks van de entourage heb meegekregen. Ook weinig om me heen gekeken.
    Heb zelfs nog mensen ingehaald, terwijl ik toch ruim1,5 uur te laat was. Goeie benen wel, ze waren uitgerust.

    Ik ga voor de 3x is scheepsrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gast... :-) Mocht je toevallig de Bilstein marathon nog op de agenda hebben zijn, moet je even aan Almar vragen welke je niet moet hebben! Er zijn namelijk ook 2 Bilsteins (hij had het toen helemaal niet meer gered).. :-))

      Verwijderen

Een reactie posten