Napraat Bataille des Ardennes en stand XCM trophy



Een gezellig weekend met mooi weer leverde een dito winnaar op van het ééndaagse marathonkampioenschap van MTB-Arnhem. Van harte proficiat Jeroen Brands.

De stand van de XCM trophy is flink overhoop gegooid. Hieronder de nieuwe stand:


Jeroen had de dag ervoor ook nog net als Arnout, Nordenau gereden. Ook dat is in de stand verwerkt.

Ieder zijn verhalen, toevoegingen et cetera kunnen hieronder. ;-)

/edit Kex 12-aug-13

De officiële uitslag :

1 - Jeroen Brands (7e master 3:28:56)
2 - Jeroen Klerkx (11e master 3:32:09)
3 - Robin Smit (21e master 3:38:17)
4 - Tom Sluiter (25e senior 3:44:11)
5 - Gijs Gjaltema (44e senior 3:51:13)
6 - Rik Geerdink (57e senior 4:00:16)
7 - Maurits Obbema (76e senior 4:09:07)
8 - Edo Riemersma (87e senior 4:16:25)
X -  Jurgen Kamphuis (66e senior 4:34:47)
9 - Sijtse Kamphuis (72e senior 4:43:36)
X - Floortje Gierman DNF
10 - Mark Dijkstra DNF
12 - Ronald van den Heerik DNS

En oh ja, de rookie award was voor Jurgen, de poedelprijs voor Ronald vanwege ondubbelzinnig slechte timing en het McGyver brevet voor Floortje.

Reacties

  1. Was een FANTASTISCH weekend!! En het was echt tof om eens met zijn alle op de camping te staan. De BBQ was dan ook bijna mijn hoogte punt van het weekend.. ;-)
    Kex wat een goed initiatief en inderdaad een heerlijke relaxte sfeer bij de broodje worst met bier marathon.. :-)

    In Nordenau heb ik een lekkere wedstrijd gereden, waarbij ik vooral in de lange steile klimmen tekort kwam. Uiteindelijk als 3e (40e totaal) voor de rwp-cup geeindigd, waarmee dit ook meteen mijn huidige klassering hiervoor is.

    In Trooz had ik de hoop wat meer te kunnen gaan toeren, maar een straf tempo van de hele groep in de eerste 500m gaf wat anders aan. Na een kilometer of 5 hadden we met 5 man een gaatje op de rest. Toen maar besloten om gewoon het tempo erin te houden. Een tijd later waren Gijs en Robin gelost, waarna Kex, Tom en ik over waren. Het duurde echter niet lang voordat ook ons groepje uit elkaar viel. Tom reed op een steile klim vrij gemakkelijk uit het zicht, waarna ik ook een gaatje had op Kex. Halverwege de tocht stond Tom echter met een lekke band zonder pomp langs de kant. Na even gestopt te zijn om mijn pomp uit te lenen, kwam net Kex weer aangefietst en kon precies aansluiten. Vervolgens was het stuivertje wisselen tussen Kex en mij, waarbij Kex iets harder omhoog reed en ik iets harder afdaalde. Met nog een kilometer of 8 voor de boeg kreeg ik een gaatje, welke ik tot het einde heb kunnen handhaven. Kex kwam vervolgens als tweede binnen en Robin sloot het MTB-Arnhem podium met een derde plaats.
    Maar laat vooral maar even weten hoe jullie het hebben beleefd.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd jongen! Revelatie van het jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als eerste een diepe buiging voor alle deelnemers en zeker de hardrijders!

    Wat een superorganisatie, superomgeving met daar doorheen een hele mooie route! En dat voor een onwaarschijnlijke 8 euro! Hoe doen ze dat?
    Maar allemensen wat zwaar! Ik zat vaak vlak tegen kramp aan, moest lossen bij Sijtse en werd later door Maurits ingehaald. Vlakbij de 40km post ben ik in een afdaling een afslagje misgelopen en eenmaal onderaan in het dal, staande op een asfaltweg...ben ik op de weg gebleven en ben terug getoerd.
    De kilometers heb ik wel gemaakt, uiteindelijk de hoogtemeters niet. Het was ook wel mooi na meer dan 4 uur...

    Al met al een mooie ervaring. Voor mijzelf werd duidelijk dat ik niet in de wieg ben gelegd voor marathons met mijn verbrandingssnelheid (ik kan er echt NIET tegenop eten en drinken!). Misschien volgende keer gewoon n toertocht met max 50km. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijke dag mtb-en, maar het sportieve hoogtepunt was voor mij toch de bbq. Na een heerlijke pasta als voorgerecht, staken we om precies 18.31 de bbq aan. Er was maar liefst keuze uit vier bbq's. Terwijl Sytse druk bezig was met z'n voorband(die heel bleef!), waren het Ingrid en Ronald die onwijs goed het vuur in de kolen kregen. Een kwartiertje later konden de eerste stukken vlees gegaard worden. De klapper van de avond waren toch wel de spareribs van Ronald en Floor. De bbq van begaf het bijna onder het gewicht van het varken. Na zo'n geweldige maaltijd kon de slechts 65km lange marathon alleen maar mee vallen.


    Nou heb ik ter illustratie ook nog een paar foto's, kan iemand mij uitleggen hoe ik die kan uploaden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! :-) Mail ze maar even naar mij (jeroenbrands.mtb@gmail.com), dan kan ik ze aan het topic toevoegen. Anders kan het alleen door het openen van een nieuw topic.. ;-)

      Verwijderen
  5. Helaas geen bike verhalen voor mij, want de bike bleef onaangeroerd. Zo werd ik de aanhang van Floor, die eerst helemaal niet meewilde.
    Maar goed, dan maar wat social talk en wat bikeverslag van Floor, die al helemaal niet van plan was de 65 km te doen.

    Omdat ik ziek was geworden (sporten met koorts is not done) in de loop van zaterdag kwam het dat ik met de vrouwen achterbleef op de camping en Bas, het zoontje van Rik, z'n eerste 'autorijles' heeft gekregen op z'n 2,5 ste. Na het opbreken van de tent en het theeleuten met de aanhang van Sytse en Rik, ook richting Trips gereden, waar ik hoorde dat mijn 'aanhang' ook de 65 was gestart. Toen na 3,5 uur J&J en vervolgens iedereen begon binnen te druppelen, was het wachten op Floor. Dat die ondertussen al het nodige avontuur had beleefd was ik niet van op de hoogte aangezien t-mobile mij van het netwerk had gegooid. Voor Floor haar eerste wedstrijd en niet de allerminste als ik de verhalen moest geloven. Toen ik weer bereik had waren er 50 km verstreken was Floor in tranen (het was zwaar, maar ook heel mooi, maar nu had ze echt geen zin meer) en was aan het wachten op 'de bus'. Pas achteraf hoorde ik dat ze een keer of 10 was omgevallen, zonder erg, een gescheurde achterband helemaal zelf had gerepareerd met een wikkel van een reepje, assistentie had verleend bij een nl jongen die was gevallen in een afdaling en samen met z'n fiets in de kreukels lag, en het wel had uit kunnen rijden, maar het zo vervelend vond dat er dan zo lang gewacht moest worden.

    Kortom, een weekend dat volstrekt anders liep dan verwacht, maar desalniettemin zeer geslaagd was. Iedereen bedankt voor de gezelligheid!

    Ik heb vannacht bijna 16 uur geslapen, drie shirtjes volgezweten, maar stiekem al wel gekeken naar de marathonkalender. Na al die trainingsarbeid dit jaar moet en zal ik er eentje rijden! Dat was en is het doel na een klein half jaartje mtb arnhem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf heb ik bijzonder genoten van dit bike weekend. Mijn voorbereiding was eigenlijk nogal ongewoon en ondanks dat het koersen goed pijn deed ging het hard zat. Uiteraard zeer tevreden over het resultaat. Wat mij betreft alles wat een geslaagd bike evnt moet zijn. Gezelligheid met bier en BBQ, spijkerharde koers ;-), dikke vette paadjes en om het af te toppen een heerlijk zonnetje en stiekem toch een vieze fiets. Zo lust ik er wel een paar. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie verhalen! Voor mij ook een geslaagd weekend. Wat de koers betreft had ik het erg zwaar in het begin. Mijn lichaam wilde maar niet op gang komen en pas na 30 km verdween het slaperige gevoel. Daarna was het genieten van het mooie parcours en had ik nog enige hoop om in de buurt te komen van de J's. Maar wat ik ook deed geen J te zien. Wat rijden die mannen toch hard dit seizoen! Door de pech van Tom kon ik uiteindelijk nog doorschuiven naar de 3e plaats. Joene gefeliciteerd met de winst, erg knap met die Duitse marathon in de benen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was een erg mooie tocht weer! Eindelijk weer eens richting de Ardennen. Vanaf het begin eigen tempo gepakt, toen met paar man fout gereden (kwamen we wel op de lompste afdaling van de dag terecht!!). Daarna even samen met me broertje gereden, helaas reed ik daarna lek. Uiteindelijk nog een keer lek gereden en uiteindelijk gefinished! Was een mooi weekend en zo'n halve marathon smaakt weer naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helaas de BBQ moeten missen, maar aangehaakt bij het ontbijt, de goede sfeer en napret van de BBQ was gelijk voelbaar! Leuk initiatief inderdaad. Was mijn eerste marathon en wellicht iets te enthousiast gestart met de mannen. Met Robin een tijdje iets rustiger kunnen rijden (Thanx), maar toen Robin in zijn ritme kwam op een lange klim was het gebeurd. Een opstomende Rik ging me voorbij, maar een schakelfoutje wierp hem weer naar achteren. En omdat ik dacht dat Rik vlak achter me zat had ik een mooie drijfveer om door te stoempen. Prachtige tocht, supersfeer, genoten. Achteraf blijkt de achternaaf helemaal naar zijn mallemoer, wiel draait niet meer. Hoop er donderdag met nieuwe wielen weer bij te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geloof dat ik toch serieus iets gemist heb. damn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Na de straatcross van Mirroi op zaterdag naar Sprimont getufd. Te laat aangekomen voor de bbq, maar nog wel een paar biertjes op ;-) Zondag een leuke 'marathon/toertocht' gereden. Helaas wel pech onderweg en daardoor geen scherpe tijd neergezet, maar de tocht zelf is echt super! Zeker een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten