Plannen 2013



Om in de stemming te komen en om zieltjes te winnen leek het me een goed idee om mijn fietsplannen voor 2013 met jullie te delen. De XC agenda is kort en hiermee wat inspiratie om wat streepjes in de agenda extra te zetten. Of voor de niet wedstrijdrijders een stimulans om ook eens een toertje in het buitenland mee te pakken. Ben ook erg benieuwd naar de plannen van anderen.



24/maart/2013 Bergrace, Wageningen. 105 minuten.
XC koers bij oranje nassau oord. Lekker om vroeg in het seizoen wat hardheid op te doen. Andere afstanden 75/180 minuten. Onderdeel van de SFORZ marathon cup.

21/april/2013 Kellerwald Marathon, Gilserberg (D). 80 km/2000hm
Marathon over twee rondes met relatief veel schotter en per ronde vier grote klimmen. Bij slecht weer glibberige ondergrond maar nooit echt technisch. Andere afstanden 40/120. Onderdeel van de SFORZ marathon cup.

04/mei/2013. CTF Haardbiker, Marl (D). 65km/1500hm
Leuke toertocht met veel singletracks in de buurt van Oberhausen. Aanrader voor een fun training.

09/mei/2013. Les Cimes de Waimes, Waimes (B). 85km/1810hm.
Bijzonder leuke Ardennenmarathon op de grens van de Ostkantons nabij Malmedy. Leuke technische stukken en gezellige organisatie. Is op Hemelvaartsdag dus dat is dauwtrappen 2.0. Andere afstanden 45/65.

20/mei/2013 Ardennen Tropy, La Reid (B). 90km/2400hm.
Traditioneel op 2e pinksterdag een heerlijke zware marathon in de omgeving van Spa. 20 venijnige beklimmingen op papier. Altijd groot startveld met grote namen. Andere afstanden 50/70km.

23/juni/2013 Raid des Hautes Fagnes, Malmedy (B) 65km/1750hm
Nummer drie uit de Ardennentrilogie. Voor mij altijd één van de hoogtepunten. Technisch pittig in een fantastische omgeving. Andere afstanden 90/115km. Onderdeel van de SFORZ marathon cup.

29/juni/2013 MBC cyclo midden Nederland, Amerongen. 50km
Rondje gas op de lolly rondom de Amerongense berg. Onderdeel van de SFORZ marathon cup.

14/juli/2013 Erbeskopfmarathon, Thalfang, (D)
Nog niet definitief gepland en de keuze of 68 of 122 gereden wordt moet nog worden gemaakt. Erbeskopf heeft voor Duitse begrippen veel singletrack en de lange afstand is een smerige sloper.

28/juli/2013 tot 03/aug/2013 Verbier (CH)
Mijn plan is nog steeds om deze week in Verbier te gaan biken. Ik hoop nog steeds meer medestanders te krijgen. Over de week valt uiteraard te onderhandelen.

11/aug/2013 Bataille des Ardennes, Trooz (B) 65 km/1500hm
Hoogtepunt van het jaar, want het officieuze clubkampioenschap van MTB Arnhem. Zeer kleinschalige Belgische chrono. Start vanuit de boerenschuur waar na de koers ook een Belgisch pintje te vatten valt.

17/aug/2013 Sauerland marathon, Grafschafft (D). 56km, 1500hm
Typische Duitse Waldautobahnen marathon. Wie van veel klimmen en dalen over schotterpaden houdt moet hier zijn. Je schrikt bijna als je er een wortel ziet. Wel een leuke organisatie en gek genoeg altijd lekker weer. Andere afstand 105km.

01/sep/2013 La Bastognarde, Bastogne (B)
Nog niet definitief gepland en de keuze of 80 of 101 gereden wordt moet nog worden gemaakt. Nog nooit gereden en nieuwsgierig naar.

08/sep/2013 O-tour Obwalden (CH) 86km/3000hm
Deze is nog facultatief.

22/sep/2013 Ironbike, Einsiedeln (CH) 101km/3600hm
De kers op de seizoenstaart moet deze alpenreus worden. Verder nog niet mee bekend, maar op basis van de marathons die ik tot nu toe in Zwitserland heb gereden verheug ik me er nu al op.

Reacties

  1. Mooie planning en is vrijwel gelijk aan die van mij.. :-)

    Echter, Erbeskopf.. nog niet definitief, is namelijk ook XC Steenwijk.
    Verbier staat er met potlood op. Bastogne en O-tour nog even aankijken.

    Verder nog misschien.. 27 april Sudern-Hagen, 26 mei Saarschleifen, 20 juli Swiss Bike Masters, 7 sept Lauf in Titmaringhausen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Swiss bike masters kun je op je buik schrijven. heb laatst een e-mail van de organisatie gehad dat 2012 de laatste editie is geweest in verband met teruglopende belangstelling. Tip: National Park Marathon. :-)

      Verwijderen
    2. National Park marathon klinkt ook goed.. hopelijk geen sneeuw dan ;-)

      Verwijderen
  2. Een schema met ambitie zou ik zeggen...

    Bergrace en Kellerwald heb ik ook staan, beide de lange afstanden. Ardennen Trophy en Erbeskopfmarathon idem. Heb voor de rest nog wat tochtjes met Discovery staan zoals de traditionele mega miler begin juni. En dan 24 augustus voor mij de grande finale: Grand Raid!

    Maar staan paar leuke tochtjes in je lijst. Ik kijk tzt wat ik doe en hoe het op dat moment uitkomt.

    Tot snel!

    Bart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die marathons beginnen mij ook wel te trekken, misschien in het najaar een keertje mee om te proeven.
    Dit jaar doe ik de bergraces, Posbank 6x6 (20 april) en de 24-uurs estafette van Aquabest (15/16 juni- goeie kans op mooi weer en gewoon erg leuk, vooral de nachtritten).
    En ik moet dit jaar beslist naar Winterberg om eens van zo'n berg af te vallen.
    Jeugd trainen gaat dit jaar ook echt gebeuren.
    Aansluitend daarop: de offraod baan van RETO vordert! Er ligt flink wat hout te wachten om switchbacks en north-shore achtige parcoursen aan te leggen.
    Super om met de kleine dreumessen iets aan techniek terwijl er niet te hoge eisen aan de fysieke conditie worden gesteld. Belangrijk voor de fun-factor.


    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten