VTT Opoeteren (en nee, geen carnavalstocht ;-) Zo 17-2-2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Op zondag 17 februari wordt er een leuke toertocht van 50km georganiseerd in Opoeteren. Dit is op minder dan 1,5 uur rijden vanaf Arnhem.

Geen indrukwekkende afstand of hoogtemeters, maar gewoon lekker biken in een mooie omgeving. We blijven het weer natuurlijk wel even in de gaten houden.Wie gaat er mee?

WTC. "De Wringers" ism. fietspromo organiseert op Zondag 17 februari de jaarlijkse MTB wintertoertocht.
Adres : Voetbalterrein Dorne / Dornerstationstraat 52 - 3680 Opoeteren - Limb. - Belgie
Afstanden : 12-26-32-42-50 km
Startuur : 8.30 tot 10.30 uur.
Bevoorrading - douches - bewaakte fietsparking - afspuitstand (niet bij vriesweer)
inschrijving: 5 € - 4 € leden VWB/WBV/MTB.BE en houders fietspromo stempelkaart / - 15 j. gratis

Onze toertocht gaat voor 95% door de bossen is zeer afwisselend met tal van single tracks en klimmetjes met 525 hm. op de langste afstand.
De langste afstanden 40 - 50 km rijden via Opitter ca. 4 km door het "Glimburgerbos" en na 25 km is er een bevoorrading
Daarna de klimmetjes en meeste hm. in Bergerven (na 32 km moet je kiezen voor voor de 40 of 50 km) met voor de 50 km een extra lus naar Rotem kapel waar de laatste klimmetjes meestal pijn doen. Alle afstanden komen in Bergerven terug samen voor de laatste 8 km naar de finish.
De 26-32 km (daar kies je voor na 12 km) bereiken na 16 km de bevoorrading en na 19 km beslis je voor 26 of 32 km.
 

Reacties

  1. Ik ga mee mannen. We stemmen nog wel even af over het carpoolen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gezellig, ben benieuwd naar het rondje. Blijft afwachten met die Duitsers. ;-) Nu nog hopen op een beetje weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeroen, Jeroen, zullen we samen rijden zondag? Kunnen mijn auto eventueel gebruiken; passen wel 3 man + bikes in. Uur of 9 vertrekken uit Arnhem?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zondag wordt er een comfortabele middag temp voorspeld van circa 4/6C en een neerslagkans van 30% met 0/1mm. Vooralsnog een goede bike vorrspelling dus.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sla deze nog even over. Komende weken komen er wel leuke trainingstoertochten aan: 24/2 Lemelerveld (100k), 3/3 Gulpen (100k), 10/3 Eerbeek (70k)... Nu hopen dat het weer ook een beetje gaat meewerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben nog even afhankelijk van mijn werk. Mogelijkerwijs moet ik van het weekend nog aan de bak. Heb nog steeds het plan te gaan, echter het rondje lijkt niet zo spannend. Herman tipte mij en daarnaast las ik dat het een RCTF is ipv een CTF (die duitsers ook met hun afko's) een RCTF:

    RCTF: was ist das?
    Eine gemäßigte CTF, schwierigere Passagen können umfahren werden.
    Radlern die sonst nur Rennrad oder mit anderen Fahrrädern nur auf der Straße fahren, soll hier das Fahren auf Feld- und Waldwegen näher gebracht werden, ohne sie mit MTB-typischer Streckenführung zu überfordern.

    We kunnen gewoon alsnog gaan, maar mogelijk is de VTT in Opoeteren (Belgie) dan interessanter. Heeft ook een 60 km en meer singletrack. Is geen Ardennen, maar belgisch limburg. Zo'n 150 rijden, dus uiterlijk 8:30 weg met laatste start om 10:30.

    Ik zal morgen pas kunnen melden of ik überhaupt kan. Hou jullie op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha.. RCTF.. ?! Belgie is ook een goed plan.. gewoon een mooie tocht rijden is het doel!

    We hebben met zijn drieen nog wel even telefonisch contact.. Ik hab zaterdag nog een concert in Amsterdam, dus ambitieus is het zowiezo.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. AMAI! Belgische TT?? Die route is wel mooi?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.youtube.com/results?search_query=MTB+Opoeteren

      ;-)

      Verwijderen
  9. Ik hoef alleen zaterdag te werken en heb zondag dus tijd om naar de Belg te gaan.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Coolio.. ik hoop wel dat de sneeuw dan weggesmolten is.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmmm.... Ik lees: "Veel bos, weinig asfalt en zelfs een beetje technische strookjes." Een beetje technische strookjes??? Dat is singletrack. Ik weet het niet mannen, maar dit klinkt niet echt spectaculair. Laat ik dan nog maar een alternatief in de groep gooien en dat is dat we wat kilometers gaan maken rond Vaals. Daar liggen super trails en ik ken er wel aardig de weg. Is ook 1.5u rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met dit weer moet het ook niet _te_ technisch zijn. ;-)

    En ik begreep van best wel wat jongens dat ze Opoeteren gingen rijden en dat het best een leuke tocht is. http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=98771

    Maar ik ben open. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Forum is inderdaad toch wel enigszins positief... Ik ben okay.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prima, houden we Opoeteren aan.. En zorg ik dat ik 8:45 klaar sta..?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 10.30 is laatste start. volgens routeplanner 1.45u rijden. denk beste om iets eerder te gaan. Overleef je als we je rond 8.15u ophalen? Kex dan 8.00u bij mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Uhm hoe doen we het autotechnisch? Vraag me af of ik drie fietsen/fietsers er bij mij in krijg?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. 8:00 (hoewel midden in de nacht) is overigens prima. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schele meldt zich. Zie dat Bart aangeeft dat hij rijdt en er drie x ros+rijder in gaat. Ik ben acht uur op de stoep. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Verder zag ik dat Opoeteren op 9km afstand ligt van de filthy trails (http://www.filthytrails.be). Misschien na afloop de skillZ nog even tunen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. impressie van gisteren http://www.youtube.com/watch?v=bXpMtJ4jT7M

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mannen.. bedankt voor de lekkere tocht!! Erg vet.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten