KNWU Licentie 2013 (Part II)

Gezien het grote enthousiasme voor een gemeenschappelijk start bij de Amateurs volgend seizoen, was ik gedreven begonnen met mijn licentie aanvraag..

Nu liep ik tegen de volgende punten aan;

- Let erop dat als je vorig jaar geen licentie hebt gehad, het verplicht is een medische keuring te laten doen. Dit kan bij Physique of Papendal (kost ongeveer €150,-). Deze blijft levenslang geldig zolang je maar wel elk jaar de screeningslijst invult;

- MTB club Holland (van de Bergrace) houdt op met bestaan. Voor het aanvragen van een licentie moet je lid zijn van een vereniging. (nog steeds zo toch?).

Vraag: Via welke vereinging regelen jullie je licentie? Waarbij verplichte kleding natuurlijk een aandachtspunt is!

Reacties

  1. Licht verzet, toplui, een en al mtb minder van 5 tot 65 jaar! Had wel via mail aangevraagd of dragen clubkleding verplicht was, was geen probleem. Het mooie is, je mag ook meetrainen, nog mooier is dat dat niet op di of do is, maar op woensdag. Ca 3 tot 5 niveaugroep indeling. 2 weekenden per jaar. Ik probeer niemand te lokken hoor, maar is wel iets extra's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had ik al gezegd fantastische omgeving?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha.. klinkt eigenlijk niet verkeerd! Heb je er buiten je licentie ook nog wat aan.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat weet ik zo nog niet amateurs...
    buiten lidmaatschap, gezelligheid, trainingsmogelijkheden en trainingskampen weet ik niet wat ze nog meer te bieden hebben....oh ja...clubcompetitie, zeker wel interessant en leuk!!!ca 7 wedstrijden over hele jaar verdeeld. Freeride tak in de club.
    keuring is vaak vergoed bij zorgverzekeraars onder kopstuk 'preventief'. Afhankelijk van je pakket wordt ca 200 tot 400 euro per 2 jaar vergoed. Wel aanvullend!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha.. ik weet dat je twijfelt.. Maar het is zo leuk dat jij mijn directe concurent/doel in de XC bent.. vandaar dat ik je erg graag mee wil hebben!! :-)

      En ik ga binnenkort even informeren, lijkt me wel wat om daar lid te worden.. beter dan ergens waar je verder toch nooit wat mee gaat doen ;-)

      Verwijderen
    2. hehe.
      met aanvullend, bedoel ik aanvullende verzekering

      Verwijderen
    3. Zit te twijfelen of ik ook een licentie ga nemen. Vandaag alle keuringen op Papendal gedaan (blijk gezonder te zijn dan ik dacht) en ik zou vrij eenvoudig kunnen aanvragen. MBC midden nederland of licht verzet zijn beide prima opties.

      Verwijderen
    4. Goed bezig KeX, ik zet je gewoon vast op de lijst (in tegenstelling tot Stef ;-) Haha..

      Verwijderen
  5. Ga me bij Licht verzet aanmelden en ga definitief voor een amateur licentie!

    Licht verzet; Vind het toch wel leuk om daar zo nu en dan mee te trainen en mee te doen met clubwedstrijdjes e.d. (31 dec clubwedstrijdje bij Canadese begraafplaats :-) Waarbij MBC-midden alleen een papieren lidmaatschap is.

    Amateurs; Vind een leuke grote start groep een mooi doel voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er even een pagina voor aangemaakt! Hoeven we niet steeds naar beneden te scrollen.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten