KNWU Wedstrijden 2013

De rustperiode is voor de meeste voorbij (of juist maximaal in gang) en er wordt door sommige al met een schuin oog naar de noodzakelijke trainingsopbouw voor volgend jaar gekeken. Dus ook tijd om het hier op de blog eens over te hebben..

Tijdens een goed feestje en met de nodige biertjes op werd er eens terug geblikt op hoe de wedstrijden vroeger waren.. en wat het jammer is dat het nu allemaal anders is.

Tegenwoordig staan er steeds minder mensen aan de start en zijn de starttijden erg verspreid, waardoor het sociale steeds minder ruimte krijgt. Daarnaast helpt de knwu ook niet mee met het opstellen van onnodige voorwaarden en zaken als het rekeningrijden.


Nu kwamen we tot het volgende eenvoudige plan:
- zoveel mogelijk man laten starten bij de amateurs........................

De amateurs is een open niet leeftijdsgebonden klasse (19+). Door met zoveel mogelijk MTB-Arnhemmers in deze klasse te rijden, wordt de competitie leuker (meer herkenning), meer team tactiek, kunnen we meer ouwehoeren voor en na de wedstrijd en zijn zaken als carpolen makkelijker te regelen.

Na een niet officiele inventarisatie kwamen we tot de volgende amateurstrijders:
- Tom Sluiter;
- Frank Molenaar;
- Nick van de Heuvel;
- Bas Carpaij;
- Arjan Leenstra;
- Sijtse Kamphuis;
- Jeroen Brands;
- Lars Ebbers;
- Jeroen Klerkx

Ik zeg; KOM OP en spring in de MTB-Arnhem amateurtrein!! Het is weer tijd om een klasse te beheersen..

Ps. mocht je te erg gehecht zijn aan je vertrouwde master of master2 klasse, dan staat het je natuurlijk vrij hier in je eentje te starten.. ;-)

Voor de volledigheid;
Masters1;
- Maurits Obbema;
- Stef Schreutelkamp
Masters2;
- Robin Sluiter;

Reacties

  1. Laat het even weten.. als je eruit bent wat je volgend jaar gaat doen! Dan zet ik je op, of schrap ik je van de lijst. Volgens mij kan je overigens je licentie al via de site van de knwu aanvragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal me bezig houden met de Sella Ronda Hero en daarvoor ga ik de Bergraces 150 min. rijden.
    Verder weet ik nog niet of ik nationaal ga rijden (misschien weer een paar Top Competitie wedstrijden).
    Ik zal dan bij de masters 1 blijven rijden, aangezien de starttijd mij gunstig uitkomt.

    Ik koers graag in de ochtend...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie net dat Mike van Veelen zich nog niet heeft aangemeld bij MTB-Arnhem???? Mike wat is dit jonguh.. tis gratis he!! Fieke staat er trouwens wel netjes op ;-)

      Verwijderen
  3. Klooien bij de funners doet me al pijn genoeg, hahaha!
    wel leuk initiatief.
    Volgend jaar ga ik de bergraces rijden en wat incidentele wedstrijdjes. Dat bevalt mij goed.
    Als het komend jaar goed gaat kan ik misschien de moed vinden om met een KNWU licentie te gaan rijden.
    Ben nog jong dus tijd zat :)
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er bijna zeker van om weer bij de amateurs te starten. Al is het alleen maar om die jonkies angst aan te jagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het wel een goed plan. Als Nick de angst bij de jonkies vooraan aanjaagt, kan ik in de weg zitten als ze me willen inhalen.
    Ik vind de tijd van de amateurs ook prettiger om te rijden
    Ik doe mee. Zet mij maar op de lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. master(?)lijk plan...laat het even bezinken. Ik vind het wel fijner om iets langer te rijden dan 60minuten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de fiets heen? ;-) en scheelt idd wel een kwartiertje..

      Verwijderen
  7. Nou heb ik vorig jaar twee keer ingeschreven en niet gereden, maar...... ben met Stef eens dat die 75 min toch wel leuk is. Bovendien niet midden op de dag zodat je nog wat anders kan doen die zondag. Als ik het lijstje zie, allemaal ouwe knakkers, waarom niet allemaal 30+?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een optie.. maar dan vallen er toch wel wat mensen buiten de boot op basis van leeftijd. Bij amateurs mag iedereen starten, vandaar.. solidariteit staat in dit plan centraal :-)

      Verwijderen
    2. Ps. dat wat anders doen op de dag.. is toch gewoon voor pampus op de bank hangen? :-) En nu kan je wat meer uitslapen, en is er dus ineens weer een zaterdagavond.. ;-) elk nadeel heeft zijn voordeel..

      Verwijderen
    3. Er is er maar 1 die de masters 30+ beheerst en dat is Christiaan Last.

      Verwijderen
  8. Ik blijf gewoon ALS amateur rijden en niet BIJ de amateurs. :-)
    @Mike: gezellig bij de 150 min, je doet je naam eer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ghehehehe
      Zal samen met Fieke rijden hoor...#allesvoordeSellaRondaHero
      Fieke wil daar een leuke uitslag rijden ;)

      Verwijderen
  9. Ik ga voor mijn 13e seizoen op rij bij de amateurs rijden. niks leukers als een uurtje knallen! :-)

    @Joene, als jij nou niet te hard traint kunnen we ouden tijden laten herleven en samen door het amateurveld heen knallen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja.. er is niks leuker dan in een wedstrijd aan elkaar gewaagd zijn.. en kop over kop te rijden! :-)

      Verwijderen
  10. @Jeroen: kun je eindelijk weer als eerste nieuweling door het amateur veld vliegen :-)

    Ik ga voor mijn eerste volle seizoen bij de amateurs ;-) Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, maar heb er wel erg veel zin in! En met een pak MTB-Arnhemmers aan de start wordt dat natuurlijk alleen maar leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed plan maar ik ben te gehecht aan de masters 40+ :-)
    In 2014 dan allemaal masters 30+? Volgens mij kan iedereen dan op Frank na in die klasse rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het gezelliger bij de amateurs.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moet er idd nog iets van vinden voor welke categorie te kiezen. Support voor de ouderen is ook wel mooi in deze tijd. Maar met allen samen in één categorie ook zekers leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten